اجرای بیش از 98 درصد مصوبات ستاد کرونا در هرمزگان/برخورد قانونی با مدیران متخلف


اجرای بیش از 98 درصد مصوبات ستاد کرونا در هرمزگان/برخورد قانونی با مدیران متخلف

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان گفت: در ارزیابی‌ها، بالای 98 درصد مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در هرمزگان اجرا شده و این نشان‌دهنده عزم جدی و مدیریت خوب صورت گرفته، توسط استاندار و دانشگاه علوم پزشکی است.

محمد احمدی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته شیوع ویروس کرونا، رسالتی را به وظایف ذاتی ما اضافه کرد. ما در ستاد استانی کرونا عضو ناظر بر اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا هستیم. معاونت توسعه و منابع استانداری نیز در حوزه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی در کنار ماست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰۰ بازدید از تدفین بیماران کرونایی، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و اصناف داشتیم، افزود: در ارزیابی‌ها، بالای ۹۸ درصد مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در هرمزگان اجرا شده و این نشان‌دهنده عزم جدی و مدیریت خوب صورت گرفته، توسط استاندار و دانشگاه علوم پزشکی است. در برخی موارد که اجرای مصوبات ستاد کرونا کمتر اجرا می‌شود، نیاز به مشارکت بیشتر مردم دارد؛ البته انصافاً مردم نیز در بیشتر موارد همراهی خوبی داشته‌اند.

مدیرکل بازرسی هرمزگان تصریح کرد: ستاد استانی کرونا هم در زمینه اجرای مصوبات و هم تأمین نیازمندی‌ها، ساخت بیمارستان‌ها، تجهیزات، امکانات و طرح‌های پزشکی دانشگاه، عملکرد خوبی داشته است. یکی از ستادهایی که همواره در ستاد ملی کرونا مورد تقدیر قرار می‌گیرد، ستاد استان هرمزگان است که مدیریت خوبی داشته است.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه ارزشیابی ستاد استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۳۰ درصد از ارزشیابی بر اساس نظر استانداران است، خاطرنشان کرد: در سال گشته مدیرانی بودند که تخلفاتی داشتند که برخوردهای قانونی لازم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که اداره کل بازرسی استان دارد، معاونت ارتباطات مردمی ماست که به خصوص در شرایط کرونایی، عملکرد خوبی داشته است. در سال ۹۹ به بیش از ۱۴ هزار تماس تلفنی از طریق تلفن ۱۱۱ و توسط کارشناسان ارتباطات و مشاوره سامد، پاسخ داده شده است. ۲ هزار و ۹۵۹ مورد از این تماس‌ها در سامانه ثبت شده و از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۵ مورد درخواست، ۱۶۰ مورد شکایت، ۶۸ مورد انتقاد، ۶۱ مورد گزارش، ۱۴ مورد پیشنهاد و ۱۱ مورد تقدیر و تشکر بوده‌اند.

مدیرکل بازرسی هرمزگان ادامه داد: تمامی موارد ثبت شده، جهت پیگیری و پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی استان ارجاع داده شده و از این تعداد، هزار و ۱۱۵ مورد ثبت خدمت، ۹۴۶ مورد مشاوره، ۲۰۶ مورد پاسخ منفی، ۳۸ مورد بایگانی شده و ۶۵۴ مورد نیز در دست اقدام است. اکثر موارد در دست اقدام مربوط به وام قرض‌الحسنه بوده که از طریق بانک‌های عامل در حال پرداخت به متقاضیان است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف و کسادی کار دست‌فروشان، موضوع وام قرض‌الحسنه و کمک مالی برای امرار معاش در سال گشته دارای فراوانی بوده است.

احمدی یادآور شد: از دیگر اقدامات این معاونت می‌توان به حضور معاون و کارشناسان پیگیری و نظارت این مرکز در تیم بازرسی از دستگاه‌ها و شهرستان‌های تابعه، جهت بازدید و تهیه گزارش از مشکلات مدمی ثبت شده در سامانه سامد به منظور تسریع در پیگیری مشکلات مذکور، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: بازدید از دستگاه‌های اجرایی در روزهای سه‌شنبه به منظور بررسی وضعیت برگزاری ملاقات‌های مردمی و دیدارهای چهره به چهره مردم با مدیران دستگاه‌ها، پیگیری پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان نیازمند از محل اعتبارات ریاست جمهوری، جمع‌بندی، تکمیل و ارسال گزارش ملاقات‌های مردمی و دیدارهای چهره به چهره مردم با استاندار، معاونین، مدیران ستادی، فرمانداران، شهرداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ریزی جهت حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در مرکز سامد با عنایت به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، جهت تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوطه و افزایش رضایتمندی مردم از دیگر اقدامات معاونت ارتباطات مردمی اداره کل بازرسی استانداری هرمزگان در سال ۹۹ بوده است.

مدیرکل بازرسی هرمزگان گفت: تشکیل کمیته نظارت و پیگیری به منظور اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین و برگزاری جلسات متعدد با فرمانداران، معاونین منابع انسانی و مدیران بازرسی دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها به منظور جلب همکاری و مشارکت حداکثری کارکنان در این طرح نیز از اقدامات دیگر معاونت ارتباطات مردمی اداره کل بازرسی استانداری هرمزگان در سال ۹۹ بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی