آب 17 چشمه روستای هانی گرمله پاوه خشک شد


آب 17 چشمه روستای هانی گرمله پاوه خشک شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس شورای اسلامی روستای هانه گرمله در شهرستان پاوه گفت: در پی کمبود بارندگی‌ها و خشکسالی اخیر در سطح منطقه، آب 17 چشمه اصلی و فصلی این روستا خشک و سطح ایستابی چاه تامین کننده آب شرب نیز به حداقل رسیده است.

عثمان امینی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در مدت مشابه سال قبل، ۶ متر از ۴٨ متر آب چاه روستا خالی بود که امسال حدود ۳۸ متر آب چاه پایین رفته است.

وی چاره اندیشی برای مدیران رفع کم آبی روستا را خواستار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب پاوه نیز گفت: کاهش بارش‌ها در سال جاری تاثیر بی سابقه ای روی منابع آبی گذاشته بطوری که اکثر چشمه های روستای هانی گرمله خشک شده اند.

سالم مرادی افزود: آب شرب روستا از یک حلقه چاه و یک دهنه چشمه تامین می گردد که آبدهی هر دو منبع به شدت کاهش یافته و روستا نیاز به تامین آب از منبع پایدار دارد.

وی ادامه داد: در سنوات قبل یک گروه از کارشناسان زمین شناس جهت تامین آب پایدار برای این روستا از محل بازدید و دو نقطه را برای حفاری یک حلقه چاه تعیین کرده اند و دو ماه پیش نیز گروه دیگری با دعوت این امور از منطقه بازدید و آنها نیز سه نقطه را تعیین کردند.

مدیر امور آب و فاضلاب پاوه اضافه کرد: از نظر کارشناسان برای تامین آب پایدار روستای هانی گرمله، حفاری یک حلقه چاه عمیق الزامی است.

مرادی اظهار داشت: در این خصوص پیگیری هایی نیز صورت گرفته و شرکت آب منطقه ای قول همکاری های لازم را داده، و مردم روستا نیز اعلام آمادگی نموده که بخشی از هزینه ها را پرداخت نمایند اما تاکنون محل تامین اعتبار آن مشخص نشده و ضرورت دارد این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی یادآور شد: روستای هانی گرمله دارای دو خط انتقال به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر، ۱۲ کیلومتر شبکه توزیع، یک باب مخزن بتنی با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب می باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب پاوه ادامه داد: به نسبت جمعیت روستا، حجم فعلی مخزن پایین است و احداث یک باب مخزن با حجم ۵۰۰ متر مکعب مورد نیاز است.

روستای هانی گرمله در بخش نوسود واقع شده که ۴۶۰ فقره انشعاب و حدود ۱۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا