کتابخوانان گیلان معرف کتاب شوند 


کتابخوانان گیلان معرف کتاب شوند 

رشت – ایرنا – معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از کتابخوانان استان خواست تا از فرصت تمدید پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب استفاده کنند و به معرفی کتاب در قالب ویدئو های یک تا سه دقیقه ای بپردازند.

حسین ابراهیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به استقبال گسترده خانواده‌ها و استمرار شرایط و فرصت بیشتر دانش آموزان پویش یادشده تا روز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید شده است.
وی اظهار داشت: کتاب ابزار آگاهی، دانش و پویایی است و هدف این پویش استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، تشویق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌هایی است که خوانده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین این پویش به دنبال ایجاد انگیزه برای معرفی آئین‌ها، سنت‌ها، بازی‌ها و زیست‌بوم مناطق مختلف کشور است که گیلانیان می توانند داشته های غنی فرهنگی خویش را در قالب معرفی کتاب ترسیم کنند.
ابراهیمیان بیان کرد:در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه (تا ۳ دقیقه) معرفی کنند یا نظرشان را درباره آن بگویند؛ در پایان به تعدادی از برگزیدگان که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی جوایزی اهدا خواهد شد.
وی با بیان اینکه مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ‌ برگزاری این پویش و ثبت‌ نام می‌ توانند به سایت شبکه‌ ترویج کتابخوانی به آدرس http://bookpromotion.ir مراجعه کنند، یادآور شد: خلاقیت در تولید، مهم‌ترین شاخص برای داوری آثار است؛ به عنوان مثال بازی محلیِ یک منطقه در رمانِ نویسنده‌ای ذکر شده، شرکت‌کننده می‌تواند رمان موردنظر را به همراه بازیِ محلی معرفی کند و شیوۀ بازی و نمایی از بازی کردن افراد را در ویدئوی خود نشان دهد.
ابراهیمیان با تاکید بر علاقه گیلانیان به کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: ۵۳۵ نمایشگاه کتاب طی شش سال گذشته در استان برگزار شد که بالغ بر یک میلیون ۱۲۰ هزار نفر از آن ها بازدید کردند؛ برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان طی این سال ها هیچ گاه تا زمانه هجوم کرونا تعطیل نشد.
هم اکنون ۱۸۷ انتشارات دارای مجوز در گیلان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ ناشر در سال گذشته فعال بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق