اختراع سلامت محور در اردبیل وارد مرحله تجاری‌سازی شد


اختراع سلامت محور در اردبیل وارد مرحله تجاری‌سازی شد

اردبیل- ایرنا- اختراع سلامت محور یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به منظور تجاری‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش ایرنا، ا ین عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اردبیل روز پنجشنبه در این زمینه گفت: این اختراع با عنوان "سنتز نانوالورپین" مکمل غذایی و ترمیم کننده زخم دارای ظرفیت ثبت جهانی است و امکان تولید در داخل و خارج از کشور را هم دارد.

محمد ضعیفی‌زاده افزود: بر اساس قراردادی که با سرمایه اولیه ۴.۵ میلیارد ریال به امضا رسید، تامین و امکان ثبت، تولید مکمل‌های دارویی و غذایی با هدف‌گذاری بازارهای بین المللی فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: این اختراع با موضوع درمان از طریق مسیرهای ژنتیکی و نیز ترمیم زخم‌های عمقی از طریق تاثیر سیگنالین کنیازها و فاکتورهای رشد ضرورت تجاری‌سازی آن وجود دارد.

به گفته وی، ارزش افزوده این محصول دانش‌بنیان با توجه به نیازهای جامعه از یک طرف و امکان صادرات آن از طرف دیگر، ظرفیت بالایی داشته و وجود مواد اولیه طبیعی و ظرفیت فناوری منطقه‌ای امکان تولید را فراهم کرده است.

ضعیفی‌زاده اضافه کرد: این اختراع نتیجه ۱۰ سال پژوهش در دانشگاه‌ها بود که با تلاش ستار طهماسبی انفرادی از پژوهشگاه ژنتیک، مریم اسمعیل‌زاده از دانشگاه آزاد اهر، علی شربتی اواشانق از مرکز رشد دانشگاه آزاد خلخال، بابک احدزاده و اینجانب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به ثمر رسید.

اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد و ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف، حرکت دانشگاه را در این زمینه پیشتازانه ارزیابی کرد و گفت: اختراع‌های ثبت شده در واحد اردبیل و ظرفیت‌های دانش بنیان مرکز رشد جزو جدانشدنی دانشگاه آزاد اسلامی است و حمایت از ایده‌های مختلف با قابلیت تجاری‌سازی و دانش بنیانی در اولویت کار قرار دارد.

بیش از ۳۰ محصول فناور تاکنون از سوی دانشجویان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل وارد مرحله تجاری‌سازی شده است و ۵۰ واحد فناور در مناطق مختلف این استان در حال فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک