کرونا ورزشکاران سازمان یافته خلخال را به یک چهارم کاهش داد


کرونا ورزشکاران سازمان یافته خلخال را به یک چهارم کاهش داد

اردبیل-ایرنا- رئیس ورزش و جوانان خلخال گفت: شیوع کرونا موجب توقف و یا محدودیت فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان شده و آمار ورزشکاران سازمان یافته را به یک چهارم کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، سید ناصر میرمرسلی روز پنجشنبه درنشستی با امام جمعه خلخال افزود: با شیوع کرونا و توقف فعالیت‌ها و تعطیلی باشگاه های ورزشی علاوه بر وارد شدن ضرر و زیان قابل توجه به متصدیان باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی ضربه مهلکی به بدنه ورزش منطقه وارد شده و ورزشکاران نیز دچار سردرگمی در چگونگی فعالیت های ورزشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا بر فعالیت‌های ورزشی این شهرستان سایه افکنده و بسیاری از تمرینات و مسابقات ورزشی را متوقف کرده است، اظهار کرد:حتی قبل از اعمال محدودیت‌های جدید وضعیت قرمز کرونا در خلخال بیشتر اماکن ورزشی این شهرستان با یک پنجم ظرفیت مجاز به انجام فعالیت‌های ورزشی بودند که با اعمال محدودیتهای جدید هرگونه فعالیت ورزشی متوقف شده است .

رئیس ورزش وجوانان خلخال گفت: با شیوع کرونا و ادامه آن آمار ورزشکاران سازمان یافته و دارای بیمه ورزشی این شهرستان به یک چهارم سال 98 کاهش یافته وادامه این روند ضربات جبران ناپذیری را به بدنه ورزش منطقه وارد خواهد کرد.

میرمرسلی اظهار کرد: هم‌اکنون از مجموع ۳۸ هیات ورزشی این شهرستان تعداد معدودی با رعایت یک پنجم ظرفیت مکان ورزشی در اختیار خود و با تعداد اندکی ورزشکار فعالیت دارند و با ادامه روند صعودی مبتلایان به کرونا وضعیت خوبی در پیش رو نداریم.

وی گفت:با توجه به اینکه اکثریت باشگاه‌داران بخش خصوصی خلخال مستاجر هستند با تعطیل شدن این باشگاه‌ها وتوقف درآمد متصدیان این اماکن ورزشی هزینه اجاره بها و اقساط همه مستاجران به تعویق افتاده که مسئولان باید چاره ای برای این معوقات بیاندیشند.

رئیس ورزش وجوانان خلخال با بیان اینکه که سالیان زیادی طول خواهد کشید تا خسارات وارده به بدنه ورزش منطقه جبران و دوباره ورزش به اوج خود در این شهرستان برسد اظهار کرد: شیوع کرونا موجب فاصله گرفتن ورزشکاران از میادین ورزشی شده و بازگشت به حالت عادی با مشکل جدی همراه خواهد بود .

در این نشست حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز با بیان اینکه تدوام شرایط بحرانی کرونا بر فعالیت‌های ورزشی منطقه سایه افکنده است، افزود: ابتلا به انواع بیماریهای غیر واگیردار قلبی و عروقی ناشی از کم تحرکی ،افزایش وزن و چاقی حاصل از در خانه ماندن مردم را تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد:علاوه بر ضربه روحی کرونا به ورزشکاران، ضرر و زیان مالی وارده به متصدیان اماکن و باشگاه‌های ورزشی در طول بیش از 14 ماه از جولان کرونا در این شهرستان قابل توجه بوده و انتظار از مسئولان چاره اندیشی برای کمک به آسیب دیدگان بخش خصوصی ورزش منطقه از این ویروس منحوس است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟