محیط زیست:آلاینده‌ های هوا در جنوب بوشهر کاهش محسوسی داشته است


محیط زیست:آلاینده‌ های هوا در جنوب بوشهر کاهش محسوسی داشته است

بوشهر- ایرنا - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: با راه اندازی 7 ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در مد ت 2 سال اخیر و پایش و رصد مداوم به همراه دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، شاهد کاهش محسوس آلودگی‌ها در جنوب استان هستیم.

فرهاد قلی‌نژاد روز پنج‌شنبه در گفت‌و گو با ایرنا به مناسبت روز زمین پاک، اظهارکرد: ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا در شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، کنگان، دشتی، برازجان، گناوه و دیلم فعال شده است.

وی افزود: هرچند بوشهر هنوز تا رسیدن به استانداردهای هوای پاک فاصله دارد اما با تدوین سند آمایش سرزمین و پایش مداوم هوا در سال‌های آینده به طور چشمگیری شاهد بهبود و کاهش آلودگی هوای استان خواهیم بود.

قلی‌نژاد با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در استفاده از زمین و محیط زیست، گفت: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر ضمن اعتقاد به لزوم توجه به توسعه و رونق اقتصادی و صنعتی در استان، در رویکردی همه جانبه نگر، مفهوم نوین توسعه پایدار را دنبال می‌کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: بی‌توجهی به توسعه اقتصادی سبب تخریب محیط زیست نیز می‌شود چرا که در کشوری که فقر وجود داشته باشد مردم برای درآمد محیط زیست را مورد استفاده حداکثری و بی رویه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: محیط زیست (زمین، هوا و خاک) از ملزومات توسعه اقتصادی است، اما صرف توجه به توسعه و بی توجهی به شاخص‌های زیست محیطی علاوه بر ایجاد مانع برای توسعه، با ایجاد آلاینده‌ها، سلامت انسان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

قلی‌نژاد گفت: استان بوشهر در مسیر شتابنده توسعه اقتصادی قرار گرفته است، از این رو توجه به توسعه پایدار ضروری است و این نوع نگاه بهره‌وری را نیز افزایش می‌‍دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر افزود: در سال‌های گذشته حجم بالایی از صنایع در مساحت کمی از بوشهر ایجاد و راه‌اندازی شد که سبب ایجاد آلودگی هوای استان شد اما اکنون پس از تدوین سند آمایش سرزمینی استان با مشارکت وزارت نفت، همه ناحیه‌های صنعتی دارای برنامه مدون برای کاهش آلودگی و پیوست زیست محیطی هستند.

وی با بیان اینکه با تکیه بر سند آمایش سرزمینی بوشهر شاهد کاهش آلودگی‌های هوای استان هستیم، تاکید کرد: زمین بستری برای توسعه است و این مهم بدون به کارگیری منابع زیستی چون آب، خاک و هوا امکان پذیر نیست.

قلی‌پور اضافه کرد: توجه به ظرفیت های زیست محیطی و تلاش برای حفظ آن برای تحقق توسعه‌ای پایدار ضروری است و توسعه همراه با تخریب محیط زیست در بلند مدت بر رونق اقتصادی نیز اثر منفی دارد.

هر ساله ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت به عنوان روز زمین پاک گرامی‌داشته می‌شود و سازمان حفاظت محیط ‌زیست «احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه‌ پایدار» را به عنوان شعار روز زمین پاک برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل