پالمر: نبرد بین همیلتون و ورشتپن اجتناب ناپذیر است


فرمول یک ایران – جولیون پالمر عقیده دارد، جنگ بین سر لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن اجتناب ناپذیر است؛ چرا که این دو راننده امسال در شرایطی تقریبا برابر برای قهرمانی جهان می جنگند. پس از یک مبارزه نسبتا نزدیک در گرندپری افتتاحیه فصل در صحرای بحرین، که در آن همیلتون و مرسدس رده های برتر مسابقه را در اختیار خود گرفتند، رقیب اصلی آن ها در کسب عنوان...

فرمول یک ایران – جولیون پالمر عقیده دارد، جنگ بین سر لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن اجتناب ناپذیر است؛ چرا که این دو راننده امسال در شرایطی تقریبا برابر برای قهرمانی جهان می جنگند.

پس از یک مبارزه نسبتا نزدیک در گرندپری افتتاحیه فصل در صحرای بحرین، که در آن همیلتون و مرسدس رده های برتر مسابقه را در اختیار خود گرفتند، رقیب اصلی آن ها در کسب عنوان قهرمانی، در شیکن اول پیست انزو و دینو فراری در گرندپری ایمولا 2021 فاصله ی میان خود و تیم پیشتاز را به حداقل رساند.

بی شک ورشتپن برنده بی چون و چرای رقابت چرخ به چرخ با همیلتون از استارت مسابقه تا خروجی تامبورلو بود. چرا که او پیش افتاد و راننده بریتانیایی مرسدس نیز بخش کوچکی از بال جلوی خود را از دست داد و راننده اول ردبول تا انتها مسابقه پیشتازی خود را حفظ کرده و با 22 ثانیه اختلاف نسبت به راننده دوم، پیروز شد.

با وجود نتیجه موقت 1-1 از پیروزی در مسابقات، همیلتون همچنان در جدول رده بندی یک امتیاز جلوتر است؛ زیرا او سریعترین دور گرندپری ایمولا را نیز در این آخر هفته به اسم خود ثبت کرد.

با این حال با وجود کشمکش های بیشتری که در طول 21 مسابقه باقی مانده تا پایان فصل، برای کسب عنوان قهرمانی پیش بینی شده است، جولین پالمر راننده سابق فرمول یک انتظار دارد که اگر رقابت پیش رو کمی بیشتر ادامه یابد، می تواند شرایطی مشابه با رقابت بین همیلتون و هم تیمی سابق او نیکو رزبرگ را به وجود آورد.

پالمر در این خصوص توضیح داد:

این مسابقه (ایمولا) اگر چیزی را کاملاً به ما نشان داده باشد این است که چه کسی برای قهرمانی امسال می جنگد؛ و هنگامی که با رقیب خود می جنگید می توانید بیشتر ریسک کنید. اما اگر این کار را اشتباه انجام دهید احتمالاً هم خود و هم رقیبتان را از مسابقه حذف خواهید کرد.

اگر با رقیب خود برای قهرمانی می جنگید، می توانید آرنج خود را کمی بیشتر بیرون بیاورید؛ (به عبارت دیگر) بیشتر متکبر باشید. این (دو مسابقه) تهاجمی بودن (رانندگان) را نشان داد و من مشتاقانه منتظر دیدن 21 مسابقه بعدی هستم.

پالمر: نبرد بین همیلتون و ورشتپن اجتناب ناپذیر استپالمر: نبرد بین همیلتون و ورشتپن اجتناب ناپذیر است

جولین پالمر

پالمر ادامه داد:

من فکر می کنم لوئیس می داند این یکی از حرفه ای ترین نبرد های کَریر اوست. او چنین نبرد هایی را در سال 2007 و 2008 داشت … اما بسیار خب، نبردی برای عنوان قهرمانی دهه. او احتمالاً از زمان هم تیمی بودن با فرناندو آلونسو چالشی به اندازه ورشتپن نداشته است، اما این برای زمانیست که او تازه کار بود. ورشتپن رقیبی قدرتمند تر از فیلیپه ماسا در سال 2008 است.

ما به روزهای حضور رزبرگ برمی گردیم. آنها ترجیح می دادند با یکدیگر تصادف کنند تا اینکه پشت سر یکدیگر قرار بگیرند. الان هم همینطور است. این رقابت شدیدی است که در این فصل متولد شده است.

همیلتون در ابتدای مسابقه ریسک کرد زیرا ترجیح می داد هیچ یک از آنها مسابقه را به پایان نرسانند تا اینکه پس از ورشتپن دوم شود.

این همان چیزی بود که در مورد رزبرگ و همیلتون وجود داشت. شما ممکن است در برخی شرایط با اتومبیل رقیبتان برخورد کنید. وقتی رقیب شما باشد، باید این کار را انجام دهید و من فکر می کنم که در برخی از مواقع شاهد برخورد بین آنها خواهیم بود و نمی دانم چگونه در ایمولا حوادثی از این دست نداشتیم.

پالمر همچنین نظر خود را در مورد تصادف بزرگ بین والتری بوتاس و جورج راسل ابراز کرد و مانند بسیاری دیگر اعتقاد داشت که دومی باید خود را مسئول این حادثه بداند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد