نخستین مجوز پرورش متراکم غیرصنعتی آبزیان در گتوند صادرشد


نخستین مجوز پرورش متراکم غیرصنعتی آبزیان در گتوند صادرشد

دزفول-ایرنا-رییس اداره شیلات شهرستان گتوند گفت:برای نخستین بار مجوز پرورش متراکم غیر صنعتی آبزیان در شهرستان گتوند صادر شد.

داود فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده ۲ مجوز دیگر نیز پرورش متراکم غیر صنعتی آبزیان تکمیل و در روزهای آینده صادر می شود.

وی ادامه داد:دستور العمل پرورش غیرصنعتی(آبزی پروری خرد) به منظور استفاده بهینه و ۲ منظوره از آب کشاورزی صادر شده است.

رییس اداره شیلات شهرستان‌گتوند گفت:سند مالکیت یا اجاره نامه به مدت پنج سال، مجوز برداشت آب از چاه، چشمه، قنات یا رودخانه، مدارک هویتی شخص شامل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت از جمله مدارک نیاز متقاضیان برای صدور مجوز پرورش متراکم غیرصنعتی آبزیان در شهرستان‌گتوند می‌باشند.

فتاحی به رهاسازی ماهی با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در این شهرستان‌ اشاره کرد و افزود: سال گذشته رهاسازی ماهی در چند مرحله در رودخانه کارون، دریاچه سد تنظیمی گتوند و سد گتوند علیا انجام شد.

وی در پایان یادآور شد: اواخر اسفندماه سال گذشته برداشت ماهی کپور برای نخستین بار از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان گتوند با برخورداری از رودخانه کارون، استخرها، کانال‌های آبیاری کشاورزی، دریاچه سدهای تنظیمی گتوند و سد گتوندعلیا از ظرفیت بالایی در زمینه آبزی پروری برخوردار است و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های شیلات استان خوزستان را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس