50 درصد املاک آموزش و پرورش قزوین دارای سند است


50 درصد املاک آموزش و پرورش قزوین دارای سند است

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش و پرورش استان دارای یکهزار و 720 ملک است که بیش از 50 درصد این املاک دارای سند است .

حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس هماهنگی بین آموزش و پرورش ، سازمان ثبت اسناد کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار است به زودی اقدامات لازم برای سنددار کردن تمامی مدارس بدون سند مالکیت انجام شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۸۸۲ ملک از املاک آموزش و پرورش استان دارای سند است که از این تعداد ۳۵۲ فقره شهری و ۵۳۰ فقره روستایی است.
اصغری با بیان اینکه در مجموعه ۸۳۸ ملک آموزشی فاقد سند مالکیت در استان وجود دارد ، تصریح کرد: ناحیه با ۲۲۲ ملاک فاقد سند بیشترین و شال با ۱۱ مورد کمترین املاک ثبت نشده را به خود اختصاص داده است.
این مسوول اضافه کرد: سال گذشته ۸۰ سند مالکیت برای اراضی و املاک فاقد سند آموزش و پرورش اخذ و همچنین ۴۹۴ فقره اسناد مالکیت دفترچه ای به تک برگی تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: از آنجا که آموزش و پرورش استان در سال گذشته اقدامات اساسی در این حوزه انجام داده و توانستند بیشترین موارد در اخذ سند مالکیت را در سال گذشته داشته باشند و از این رو حائز رتبه برتر کشوری و جزو پنج استان برتر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد : به منظور تثبیت مالکیت آموزش و پرورش بر املاک خود و پیشگیری از تعارضات ملکی ، زمین خواری و صیانت از بیت المال ضرورت دارد تمام ظرفیت ها برای مستندسازی املاک باقی مانده این مجموعه در استان بکار گرفته شود.
وی یاد آور شد: در راستای سند دار کردن املاک فاقد سند آموزش و پرورش، نیازمند حمایت دستگاه های مرتبط است.
استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟