خانه‌های تخصصی فرهنگ و هنر در سازمان فرهنگی شهرداری تبریز احیا می‌شود


خانه‌های تخصصی فرهنگ و هنر در سازمان فرهنگی شهرداری تبریز احیا می‌شود

تبریز - ایرنا - رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: خانه‌های تخصصی فرهنگ و هنر برای استفاده از توان افراد متخصص و هنرمندان این حوزه در این سازمان احیا می‌شود.

بابک دانش پناه، روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، با اشاره به برنامه های سال جاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، افزود: احیای خانه های تخصصی این سازمان گامی‌ در جهت همراهی هر چه بیشتر اهل فرهنگ و هنر با رویدادهای فرهنگی و هنری سطح شهر بوده و نقش بسزایی در افزایش کیفیت و کمیت این رویدادها ایفا می کند.

وی اظهار داشت: این سازمان هموار از ایده های هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان سرمایه غنی خود بهره برده است و توانسته با استمداد از همین نظرات، زمینه غنابخشی به فضای فرهنگ و هنر سطح شهر را فراهم کند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: با توجه به ثقل مطالبات هنرمندان و قاطبه مخاطبان مرتبط با سازمان، تلاش می شود با ارتباط گیری و ایجاد ساختارهایی در این زمینه و ایده های ارایه شده در این خانه ها زمینه انجام رویدادهای ماندگار در سطح شهر فراهم شود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه بخشی از مطالبات اهالی فرهنگ و هنر از این سازمان توجه به موضوع کتاب است، گفت: در این راستا تلاش شده با اجرای برنامه های متعدد گاهی در جهت افزایش سرانه مطالعه در جامعه برداشته شود.

دانش پناه، ادامه داد: جایزه کتاب سال تبریز، مسابقات کتابخوانی «در خانه بخوانیم»، طرح «کتاب یار»، نشست های «یک ماه یک کتاب» و ایجاد ایستگاه های کتابخوانی در مجتمع های مسکونی از جمله برنامه های این سازمان در راستای افزایش سرانه مطالعه بوده که با استقبال گسترده شهروندان روبرو شده است.

وی برگزاری پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز را از دیگر برنامه های این سازمان در این زمینه اعلام و یادآوری کرد: این برنامه هم اکنون در مرحله داوری آثار ارسال شده از سوی ناشران و مولفان به دبیرخانه بوده و نتایج آن در این ماه (اردیبهشت) از سوی هیات داوران اعلام می شود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به ظرفیت های این سازمان در حوزه های گوناگون، گفت: این سازمان برنامه ریزی های متعددی برای حوزه های ورزش همگانی دارد و توانسته در تعامل با شهروندان زمینه همراه ساختن آنها را در موضوع سلامت اجتماعی فراهم کند.

دانش پناه، افزود: از مهمترین رویدادهای این حوزه، پویش همه برای تندرستی و اجرای مسابقات ورزشی در فضای مجازی بود بود که زمینه ساز استقبال عموم شهروندان از این رویدادها در روزهای کرونایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه