100 هکتار گلخانه در اراضی پایاب سد «آرباطان» احداث می شود


100 هکتار گلخانه در اراضی پایاب سد «آرباطان» احداث می شود

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از توسعه 100 هکتاری گلخانه‌های شهرستان هریس در اراضی پایاب سد آرباتان خبر داد.

اکبر فتحی روز پنجشنبه در نشستی با نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان هریس به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های هریس و اهر افزود: احیای سد آرباتان شهرستان هریس نقش بسزایی در تولید و اشتغال بهره برداران منطقه دارد.

وی گفت: با انجام اصلاحاتی در سد آرباطان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، اقدامات لازم جهت بهره برداری از آن انجام می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم آبگیری بخشی از مخزن سد آرباتان و احیای این حق آبه گفت: خوشبختانه در شهرستان هریس در زمینه توسعه گلخانه اقدامات خوبی صورت گرفته و در طول سال گذشته حدود ۱۸ هکتار گلخانه به صورت متمرکز در این شهرستان تاسیس و بهره برداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در راستای تداوم این توسعه در سالجاری هدف گذاری برای احداث ۱۰۰ هکتار گلخانه انجام شده است و در صورت بهره برداری از آب موجود در سد آرباتان در پایاب سد، علاوه بر این ۱۰۰ هکتار برنامه ریزی شده در شهرستان می توان ۱۰۰ هکتار دیگر به سطح گلخانه های شهرستان هریس افزود.

وی افزود: در خصوص جاده های دسترسی به مزارع و بهسازی کانالهای آبیاری از محل اعتبارات استانی و ملی ، برنامه ریزی های لازم صورت می پذیرد.

شهرستان ۵۰ هزار نفری هریس در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و به رغم نزدیکی به مرکز استان، از جمله مناطق محروم آذربایجان شرقی از منظر شاخص های توسعه محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق