بهزیستی سمنان شرایط اشتغال ١٢٢ بهبودیافته از اعتیاد را فراهم کرد


بهزیستی سمنان شرایط اشتغال ١٢٢ بهبودیافته از اعتیاد را فراهم کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: آماده‌سازی شغلی برای 122 فرد بهبودیافته از اعتیاد سال 99 انجام شد که 78 نفر تسهیلات خوداشتغالی و 28 نفر تسهیلات کارفرمایی دریافت کردند.

علیرضا ایزدپور روز پنجشنبه با اشاره به تشکیل پرونده اشتغال برای شهروندان بهبودیافته از اعتیاد در معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۶ بهبودیافته دارای پرونده اشتغال نیز در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند.

وی افزود: بدون تردید مؤثرترین شیوه مقابله با اعتیاد، پیشگیری از مبتلا شدن به آن است. زیرا مادامی که فرد معتاد نشده و اراده اش را از دست نداده است می‌تواند مصونیت خود را از ابتلا به اعتیاد حفظ کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ارائه آموزش های صحیح و متناسب با ساختارهای موجود جامعه به اشکال و روش های مختلف، و افزایش آگاهی و بینش گروه های آسیب پذیر جامعه، به ویژه نوجوانان و جوانان، موجب سلامت بیشتر، و مواجهه بهتر با واقعیت های زندگی می شود.

ایزدپور ادامه داد: ۱۰ مرکز درمان اعتیاد سرپایی، ۱۴ مرکز اقامتی میان‌مدت و یک مرکز سرپناه شبانه در استان سمنان به معتادان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مراکز میان‌مدت درمان اعتیاد استان به اندازه نیمی از ظرفیت خود پذیرش داشتند بیان کرد: یکهزار و ۲۳۷ نفر سال ۹۹ در مراکز اقامتی میان‌مدت استان پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: مراکز سرپایی درمان اعتیاد یک نوع از مراکز خدمت رسان در حوزه اعتیاد است که در آن سم‌زدایی و درمان نگهدارنده با دارو به صورت روزانه انجام می شود و خدمات پزشکی، پرستاری، مددکاری و روانشناسی به معتادها ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، سازمان بهزیستی بیش از ۲۰ سال است که در تمامی طیف‌های پیشگیری اولیه، درمان، بازتوانی ، کاهش آسیب اعتیاد و حمایت های اجتماعی فعالیت دارد.

مراکز اقامتی میان مدت به مراکزی اطلاق می‌شود که توسط اشخاص حقوقی (تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی) در راستای اهداف سلامت و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند و در اساسنامه آن‌ها به فعالیتهای درمان، بازتوانی یا بهبودی اعتیاد اشاره شده است. این مراکز در زمینه درمان اعتیاد به شکل غیردارویی و پرهیزمدار، به مدت ۲۱ الی ۲۸ روز به معتادان مراجعه کننده به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌کنند و این خدمات در صورت لزوم تا سه دوره تمدید می شود.

مراکز سرپناه شبانه (شلتر) به منظور کاهش آسیب و برای اسکان شبانه معتادان با رفتار پرخطر و بی‌خانمان راه‌اندازی می‌شود. ارائه خدمات کاهش آسیب اعتیاد در این واحدها به صورت آموزش تزریق سالم، توزیع بسته‌های بهداشتی، استحمام، توزیع یک وعده غذایی فراهم نمودن امکانات رفاهی و اقامت کوتاه مدت برای بیماران از خدمات این مراکز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس