معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده


معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده

کادیلاک در حال انتقال به برندی تمام الکتریکی بوده و این فرایند به‌سرعت در حال انجام است زیرا این شرکت از نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور لیریک رونمایی کرده است. این خودرو که پیش‌نمایش آن سال گذشته از طریق یک کانسپت نزدیک به تولید ارائه شد، اوج یک قرن نوآوری و آغاز یک دورهٔ جدید برای برند … The post معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده...

کادیلاک در حال انتقال به برندی تمام الکتریکی بوده و این فرایند به‌سرعت در حال انجام است زیرا این شرکت از نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور لیریک رونمایی کرده است. این خودرو که پیش‌نمایش آن سال گذشته از طریق یک کانسپت نزدیک به تولید ارائه شد، اوج یک قرن نوآوری و آغاز یک دورهٔ جدید برای برند لوکس جنرال موتورز محسوب می‌شود. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، لیریک تولیدی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده و ویژگی‌های چشمگیری مثل جلوپنجرهٔ کریستالی مشکی‌رنگ با لوگوی چراغ‌دار و چراغ‌های جلوی باریک LED را حفظ کرده درحالی‌که در سپر جلو کمی بازنگری صورت گرفته است.

معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده

با حرکت به سمت عقب می‌توانیم دستگیره‌های مخفی درها و همین‌طور آینه‌های جانبی سنتی را مشاهده کنیم. هرچند این آینه‌ها نسبت به نمونه‌های دوربینی نسخهٔ کانسپت تغییر کرده‌اند اما چراغ‌های متمایز عقب که تا روی ستون‌های C کشیده شده‌اند، همچنان حفظ شده‌اند. این کراس‌اوور الکتریکی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۲۰ اینچی ارائه می‌شود اما نمونه‌های ۲۲ اینچی هم برای آن قابل سفارش هستند. لیریک ۴,۹۹۶ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۷ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۳ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۰۹۴ میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور الکتریکی کادیلاک ۴۶ میلی‌متر از XT6 کوتاه‌تر است اما ۲۳۱ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد.

معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده

طی سال‌های اخیر کابین محصولات کادیلاک چندان دل‌چسب نبوده اما نسل جدید اسکالید نشان داد که این شرکت چه توانایی‌ها دارد. حال لیریک هم همین مسیر را دنبال کرده و کابینی شایستهٔ نام کادیلاک را به نمایش گذاشته است. در اینجا مقابل راننده یک غربیلک فرمان کاملاً جدید و یک نمایشگر بزرگ ۳۳ اینچی قرار گرفته است. برخلاف اسکالید، این نمایشگر یک‌تکه بوده و می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را به نمایش درآورد.

معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی لیریک می‌توان به کنسول مرکزی شناور، دریچه‌های تهویهٔ باریک، تریم چوبی و فلزی و سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو اشاره کرد. در این خودرو نسل بعدی سیستم فعال مقابله با سروصدا هم ارائه شده است. کابین لیریک اما علاوه بر برخورداری از فضایی مجلل، بسیار جادار هم هست به‌گونه‌ای که فضای پای صندلی‌های عقب آن ۱۰۰۶ میلی‌متر بوده و در صندوق بار ۷۹۰ لیتر فضا وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۷۲۰ لیتر می‌رسد.

لیریک در ابتدا با یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی در عقب عرضه می‌شود که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بُرد این نسخه نیز با هر بار شارژ کامل بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود. لیریک همچنین از قابلیت شارژ سریع ۱۹۰ کیلوواتی هم برخوردار است که با ۱۰ دقیقه شارژ، ۱۲۰ کیلومتر و با ۳۰ دقیقه شارژ ۳۱۵ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌کند. البته شارژ خودروها عمدتاً در خانه انجام می‌شود اما در اینجا هم ماژول ۱۹.۲ کیلوواتی کادیلاک می‌درخشد زیرا با یک ساعت شارژ، ۸۵ کیلومتر بُرد را به مالک تحویل می‌دهد. با استفاده از شارژرهای ۱۱.۵ کیلوواتی هم با هر یک ساعت شارژ حدود ۵۰ کیلومتر بُرد فراهم می‌شود.

معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده

هرچند لیریک در ابتدا به‌صورت محرک عقب به بازار عرضه خواهد شد اما به گفتهٔ مقامات کادیلاک، نسخه‌های دیگری هم در راه هستند. فعلاً جزئیات چندانی در مورد این نسخه‌های گفته نشده اما می‌توانیم انتظار مدل‌های چهارچرخ محرک و پرفورمنس را داشته باشیم. لیریک از قابلیت رانندگی با یک پدال و همین‌طور سیستم خودران سوپر کروز هم بهره می‌برد که دومی امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در ۳۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا فراهم می‌کند.

معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده

کادیلاک پذیرش سفارشات خرید برای لیریک را از ماه سپتامبر با قیمت پایهٔ ۵۹,۹۹۰ دلار آغاز می‌کند. این کراس‌اوور الکتریکی لوکس در تنسی تولید می‌شود و قرار است تحویل آن به خریداران در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ آغاز گردد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!