حکم محرومیت 15 ساله FIA برای لوکا کُربری


فرمول یک ایران – لوکا کُربری پس از اقدامات غیر اخلاقی و غیر ورزشی خود در مسابقات فینال قهرمانی کارتینگ جهان – کلاس KZ در مهر ماه سال گذشته، پس از اعلام رای نهایی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به مدت 15 سال از حضور در تمام رشته های اتومبیلرانی منع شد. در جریان مسابقه فینال سال 2020 در لوناتو ایتالیا، کُربری ابتدا پس از تصادف و خروج از پیست سپر شکسته...

فرمول یک ایران – لوکا کُربری پس از اقدامات غیر اخلاقی و غیر ورزشی خود در مسابقات فینال قهرمانی کارتینگ جهان – کلاس KZ در مهر ماه سال گذشته، پس از اعلام رای نهایی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به مدت 15 سال از حضور در تمام رشته های اتومبیلرانی منع شد.

در جریان مسابقه فینال سال 2020 در لوناتو ایتالیا، کُربری ابتدا پس از تصادف و خروج از پیست سپر شکسته شده کارت خود را به سمت یک راننده دیگر پرتاب کرد. اما مسئله به همین جا ختم نشد و پس از پایان مسابقه نیز کُربری و پدرش بی دلیل با همان راننده در پدوک درگیر شدند.

ایتالیایی جوان، با پیش بینی تحریم های شدید FIA، روز بعد از مسابقه لایسنس خود را تحویل داد و اظهار داشت که دیگر مسابقه نخواهد داد.

اما شاید مدیران FIA پیش بینی می کردند که احتمال دارد کُربری در آینده در تصمیم خود تجدید نظر کند؛ به همین دلیل اطمینان حاصل کردند که تحت هر شرایطی از حضور وی در رقابت های موتوراسپورت برای مدت زمان کافی جلوگیری شود و سرانجام پرونده جرائم ورزشی وی را در 2 فروردین ماه سال جاری به دادگاه بین المللی در پاریس ارجاع داده شد و پس از دادرسی، هیأت چهار نفره این دادگاه بامداد امروز محرومیتی 15 ساله را برای ایتالیایی جوان تعیین کردند.

حکم محرومیت 15 ساله FIA برای لوکا کُربری

حکم محرومیت 15 ساله FIA برای لوکا کُربری

اما این محرومیت ابعاد گسترده ای برای این راننده سابق داشته و به موجب آن لوکا کُربری به طور مستقیم یا غیرمستقیم از شرکت در هر مسابقه ای که توسط FIA یا هر ارگان ملی ورزشی (ASN: National Sporting Authority) سازمان یافته یا برگذار شده باشد، یا در هر آزمایش و آموزش مقدماتی سازمان یافته یا تنظیم شده توسط FIA یا ASN یا هر رویداد دیگری که توسط آنها برگزار شود، محروم است.

بعلاوه کُربری از پذیرفتن هرگونه مسئولیت مستقیم یا غیر مستقیم در رقابت ها، رویداد ها و مسابقات قهرمانی که توسط FIA و یا حتی به نمایندگی یا تحت مقررات و تصمیمات فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برگزار می شود، همچنین شرکت در آن یا انجام آن محروم است.

و در نهایت، وی از انجام وظیفه به عنوان یک مامور اجرایی، عضو کمیسیون یا رئیس کمیسیون یا هر نوع وظیفه از هر حیث به نمایندگی از FIA و یا در داخل بدنه ی سازمان FIA منع شده است.

وی هفت روز برای درخواست تجدید نظر از دادگاه فرصت خواهد داشت.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی