114 مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌ مراکز درمانی یزد بستری هستند


114 مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌ مراکز درمانی یزد بستری هستند

یزد - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان گفت: اکنون 114 مبتلا به این ویروس در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بستری هستند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد به ایرنا، سیدابراهیم سلمانی افزود: همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان های استان در یک شبانه روز سه رقمی است.

وی با بیان اینکه تعدا بستری های مشکوک به کرونا امروز به ۶۳۲ تن رسید، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۴ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هم اکنون شهرستان های تفت، بهاباد و بافق در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

سلمانی از مردم خواست همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور غیرضروری در شهر جدا خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی