آبیاری تحت فشار به بیش از 2 برابر کل تاریخ ایران رسید


آبیاری تحت فشار به بیش از 2 برابر کل تاریخ ایران رسید

تهران- ایرنا- رییس جمهوری گفت: آبیاری تحت فشار در هشت سال دولت تدبیر و امید به دو برابر کل تاریخ ایران رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و چهارمین برنامه جهش تولید در بهره برداری از طرح های ملی بخش کشاورزی بعد از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی افزود: با این گزارش مشخص شد تحقق وعده ای که در سیستان برای ۴۶ هزار هکتار دادیم ، امروز نهایی شده است.

وی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار در هشت سال دولت تدبیر و امید بیش از دو برابر کل تاریخ ایران شده است، افزود: در طول تاریخ ایران آبیاری تحت فشار تا سال ۹۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوده است و از سال ۹۲ تاکنون به دو میلیون و ۴۰۰ رسیده است ؛ یعنی سیستم آبیاری تحت فشار بیش از ۲ برابر کل تاریخ ایران شده است.در محصولات شیلات نیز ۵۰ درصد رشد داشته ایم.

رییس جمهور افزود: خوشحالیم که در سیستان و بلوچستان ، از جنوب تا شمال، از چابهار تا زابل شاهد طرح های مهم و سرنوشت‌ساز برای زندگی مردم هستیم و حتما دولت‌های آینده هم این مسیر را ادامه خواهند داد.

رییس جمهور اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب که نسبت به همه مردم حالت پدری دارند ، اما نسبت به سیستان و بلوچستان یک توجه خاص و ویژه دارند. ایشان پروژه های سیستان و بلوچستان را دنبال می کردند. به طور هفتگی که خدمت ایشان می رسیدم و می‌رسم ، در زمانی که این طرح‌ها مطرح بود ایشان از من سوال می کردند که این طرح ها به کجا رسیده و در چه مرحله ای است؟ در بعضی از پروژه ها تاکید می کردند که انجام شود. این دال بر اهتمام شخص رهبری نسبت به توسعه و آبادانی استان سیستان و بلوچستان است که استان بسیار مهمی برای ما با مردمی بسیار خوب و پرتلاش است.

خبر در حال تکمیل است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟