توزیع نهاده‌های دامی در گراش فارس 220 درصد رشد یافت


توزیع نهاده‌های دامی در گراش فارس 220 درصد رشد یافت

لارستان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گراش فارس گفت: توزیع نهادهای دامی در این شهرستان در فروردین ماه 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 220 درصد رشد داشته است.

حسن مرادی شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از افزایش چشمگیر میزان توزیع نهاده های دامی در فروردین ماه امسال در این شهرستان را حمایت از دامداران در شرایط خشکسالی امسال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل کاهش نزولات جوی و بروز شرایط خشکسالی وضعیت مراتع و برداشت محصولات زراعی در این شهرستان خوب نیست دامداران نیز برای تهیه و تامین تغذیه دام‌های خود دچار مشکل هستند.

وی بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده میزان جو ، سبوس و خوراک دام تامین شده برای فروردین امسال در مقایسه با سال قبل از ۴۰ تن به ۱۲۸ تن رسیده و این میزان، جوابگوی نیاز دامداران است.

وی گفت: پارسال نیز در مجموع افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی با قیمت مصوب بین مرغداران و دامداران این منطقه توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: همچنین در صورت عدم مدیریت این موضوع در شرایط خشکسالی ،دامداران علاوه بر فروش دام های پرواری اقدام به فروش دام‌های مولد نیز می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود دام‌های مولد از چرخه تولید خارج شوند و ذخایر و سرمایه‌های دامی نیز در معرض خطر جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی گراش در تلاش است که با ارایه تسهیلات کم بهره و همچنین اقدامات حمایتی بتواند با تامین علوفه و آب شرب مورد نیاز در این اوضاع بد خشکسالی شرایط بهتری را برای دامداران فراهم کند.

مرادی افزود: شهرستان گراش با داشتن ۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه به طور متوسط ظرفیت تولید بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تن گوشت و سایر محصولات دامی را دارد.

کاهش محسوس بارندگی ها و بروز پدیده خشکسالی شرایط سختی را برای کشاورزان و دامداران در مناطق جنوبی استان فارس در سال زراعی جاری رقم زده است .

میزان بارش سال زراعی جاری در شهرها و مناطق جنوبی فارس حدود ۱۶.۲ میلی متر گزارش شده که این میزان اندک بارش در طول ۳۰ و حتی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت