اشیای عتیقه در دلیجان کشف شد


اشیای عتیقه  در دلیجان کشف شد

خمین - ایرنا - فرمانده انتظامی دلیجان گفت: دشماری اشیای عتیقه شامل مجسمه و سینی منقوش به سربازان دوران هخامنشی توسط ماموران کلانتری 13 نراق از توابع شهرستان دلیجان در بازرسی از یک دستگاه خودروی عبوری کشف و ضبط شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «مجتبی جمالی» افزود :‌ این اشیای عتیقه از یک دستگاه خودروی عبوری پراید با ۲ سرنشین در یکی از جاده‌های دلیجان کشف شد.
وی اضافه کرد: در ارزیابی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، ارزش این اشیای عتیقه در حدود سه میلیارد ریال برآورد شده است.
این مقام انتظامی گفت:‌ پرونده‌ای در این راستا تشکیل شده و به همراه متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

۲۲ واحد صنفی متخلف در محلات مهر و موم شد
فرمانده انتظامی شهرستان محلات گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا ، ۲۲ واحد صنفی متخلف دراین شهرستان مهر و موم شد.
سرهنگ «عباس محمد رضایی» بیان کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با توجه به وضعیت قرمز شهرستان محلات و به‌منظور پیشگیری، مقابله و قطع زنجیره ویروس کرونا با همکاری اتاق اصناف و شبکه بهداشت، با اجرای یک طرح نظارتی هدفمند، از واحد های صنفی فعال در سطح این شهرستان به‌صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی مشاغل گروه ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز، اظهار داشت: در این طرح پس از ارزیابی های لازم، ۲۲ واحد صنفی به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا از سوی متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه های صنفی، مهر و موم و در۲۳مورد دیگر نیز به متصدیان واحد صنفی اخطار داده شد.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح، از متصدیان هشت واحد صنفی تعهد کتبی گرفته شد وه متصدیان ۳۶ واحد صنفی دیگر نیز تذکر زبانی گرفتند.
فرمانده انتظامی شهرستان محلات توضیح داد: تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع بیماری کووید۱۹ ، همچنان با استفاده از تمام ظرفیت موجود در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ محمدرضایی افزود: متصدیان واحدهای صنفی پلمب شده دراین عملیات، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

محلات واقع در نوار جنوبی استان مرکزی به بام گل و گیاه زینتی ایران شهرت دارد و قطب تولید سنگ تراورتن، ماهی تزئینی و تریکو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)