مطبوعات ایران در حال نابودی است


مطبوعات ایران در حال نابودی است

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور گفت: متأسفانه مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته در نامه‌ای به دولت اصلاح ماده 14 را نپذیرفت و اعلام کرد باید همان بند قبلی که عدم انتشار آگهی‌های دولتی در روزنامه‌ها است پابرجا باشد که این موضوع قطعاً مرگ روزنامه‌ها در ایران را در پی دارد.

مطبوعات ایران در حال نابودی است
به گزارش صدای ایران، ساسان شیخی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اصلاح بخشنامه توزیع آگهی‌های دولتی مبنی بر عدم انتشار در مطبوعات تاکید کرد لذا انتظار داریم نمایندگان مجلس مازندران نسبت به رسانه‌ها بی تفاوت نباشند.

به نوشته مهر شیخی افزود: در چند ماه گذشته دولت مصوبه‌ای داشت که در فرایند توزیع آگهی‌های دولتی در روزنامه‌ها چاپ نشود که با اعتراض‌های گسترده اهالی رسانه کشور روبرو و در اولین جلسه هیئت دولت ماده ۱۴ مصوبه دولت در مورد موضوع فوق اصلاح و ادارات همچون گذشته الزام به توزیع آگهی‌ها به روزنامه‌ها شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته در نامه‌ای به دولت اصلاح ماده ۱۴ را نپذیرفت و اعلام کرد باید همان بند قبلی که عدم انتشار آگهی‌های دولتی در روزنامه‌ها است پابرجا باشد که این موضوع قطعاً مرگ روزنامه‌ها در ایران را در پی دارد.

شیخی بیان داشت: انتظار ما، مدیران روزنامه‌های استان مازندران و سرپرستان روزنامه‌ها و همچنین مدیران هفته نامه‌ها از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این است در دفاع از نشریات مکتوب ورود کنند و مانع مرگ مطبوعات با دستان مجلس شورای اسلامی شوند.

وی گفت: تنها درآمد مطبوعات و بسیاری از اهای رسانه همین آگهی‌های مزایده و مناقصه است در صورتی که اگر مجلس در این موضوع کوتاه نیاید شاهد تعطیلی مطبوعات و بیکاری هزاران نفر از اهالی مطبوعات خواهیم بود.

وی بیان داشت: درخواست فوری ما از رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران برگزاری نشست نمایندگان استان با خانه مطبوعات و مدیران روزنامه‌های استان پیرامون موضوع فوق است.

شیخی تاکید کرد: نمی دانم چه کسانی و با چه اهدافی به دنبال خاموشی مطبوعات در ایران هستند اما بدانید اجازه نمی‌دهیم خوشحالی مقطعی بعضی‌ها ادامه داشته باشد و اتحاد مطبوعات ایران را به رخ همگان می کشیم و یکبار این را ثابت کردیم و دولت در اولین جلسه موضوع فوق را اصلاح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟