اعتصاب غذای پنج اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی


اعتصاب غذای پنج اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی

انجمن اسرای فلسطینی امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای از اعتصاب غذای «علاء الریماوی» خبرنگاری که صبح روز گذشته بازداشت شد خبر داد. به نوشته وبگاه عرب48، با اعتصاب غذای وی، تعداد زندانیان فلسطینی که تحت کمپین «مبارزه با معده خالی» دست به اعتصاب غذا زده‌اند به پنج نفر رسیده است. اولین آن‌ها «عماد سوارکه» (37 ساله) است که 35 روز است دست به اعتصاب غذا...

اعتصاب غذای پنج اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
انجمن اسرای فلسطینی امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای از اعتصاب غذای «علاء الریماوی» خبرنگاری که صبح روز گذشته بازداشت شد خبر داد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، با اعتصاب غذای وی، تعداد زندانیان فلسطینی که تحت کمپین «مبارزه با معده خالی» دست به اعتصاب غذا زده‌اند به پنج نفر رسیده است. اولین آن‌ها «عماد سوارکه» (۳۷ ساله) است که ۳۵ روز است دست به اعتصاب غذا زده و حال جسمانی‌اش وخیم است.

«سائد ابوعبید» (۴۱ ساله) از ۱۷ روز گذشته اعتصاب غذا کرده و «مصعب الهور» (۳۳ ساله) از ۱۰ روز گذشته و «مهند العزه» (۴۵ ساله) نیز از ۱۰ روز گذشته اعتصاب غذا کرده‌اند.

به گفته انجمن اسرای فلسطینی این اسرا به دلیل بازداشت خود، بدون طی مراحل قانونی و بدون هرگونه محاکمه‌ای دست به این اقدام زده‌اند. به طوریکه «مهند العزه» از سال ۲۰۱۰ در بازداشت به سر می‌برد و هنوز جلسه محاکمه وی برگزار نشده است.

طبق این بیانیه دهها اسیر فلسطینی از سال ۲۰۱۱ به دلیل اعتراض به بازداشت طولانی خود، دست به اعتصاب غذا زده‌اند و تعدادی از آن‌ها بیش از یک بار از این راه برای نشان دادن اعتراض خود استفاده کرده‌اند.

انجمن اسرای فلسطینی، رژیم صهیونیستی را مسئول هرگونه عواقب اعتصاب غذای اسرا دانست و خواستار بررسی فوری خواسته‌های آنان شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش