گوگل پیکسل 5a ماه آینده معرفی خواهد شد؛ طراحی تکراری و پردازنده قدیمی


گوگل پیکسل 5a ماه آینده معرفی خواهد شد؛ طراحی تکراری و پردازنده قدیمی

در دنیای گوشی‌های هوشمند، گوگل یکی از شرکت‌هایی است که علاقه دارد کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی تولیدی خود را کاملاً در اختیار داشته باشد. آن‌ها اعتقاد دارند که این رویکرد موجب هماهنگی بی‌نظیر میان اجزای گوشی و ایجاد تجربه کاربری لذت‌‌بخش برای کاربران می‌شود. این شرکت حال با وفادار ماندن به همین اصل، می‌خواهد از گوشی میان‌رده جدید خود رونمایی...

در دنیای گوشی‌های هوشمند، گوگل یکی از شرکت‌هایی است که علاقه دارد کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی تولیدی خود را کاملاً در اختیار داشته باشد. آن‌ها اعتقاد دارند که این رویکرد موجب هماهنگی بی‌نظیر میان اجزای گوشی و ایجاد تجربه کاربری لذت‌‌بخش برای کاربران می‌شود. این شرکت حال با وفادار ماندن به همین اصل، می‌خواهد از گوشی میان‌رده جدید خود رونمایی کند.

طبق شایعه‌ها، گوشی Pixel 5a قرار است بالاخره در روز 21ام خرداد ماه رونمایی شود. قبلاً ادعاهایی مبنی بر لغو عرضه این گوشی توسط گوگل نیز منتشر شده بود. طراحی پیکسل 5a، به هیچ وجه با طراحی نسل قبلی گوشی‌های سری a گوگل پیکسل، یعنی Pixel 4a 5G مو نمی‌زند؛ با نگاهی به تصاویر لورفته متوجه می‌شویم که گوگل در طراحی ظاهری این گوشی تلاش چندانی به کار نبسته است.

گوگل پیکسل 5a ماه آینده معرفی خواهد شد؛ طراحی تکراری و پردازنده قدیمی

اگر فکر می‌کنید ظاهر چندان اهمیت ندارد و آنچه در زیر این پوسته تکراری موجب بهبود عملکرد Pixel 5a می‌شود برای شما مهم‌تر است، احتمالاً با خواندن چند خط بعدی ناامید خواهید شد. گوگل تصمیم گرفته برای مغز پردازشی این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون 765G استفاده کند. این دقیقاً همان چیپستی است که در گوشی‌های Pixel 5 و pixel 4a 5G نیز به‌کار گرفته شده است. گوگل در حالی این تصمیم را گرفته که گوشی‌ Mi 11 Lite 5G شیائومی، به پردازنده جدید اسنپدراگون 780G مجهز شده است.

در همین رابطه بخوانید:

- گوشی گوگل پیکسل 5a در چند ماه آینده معرفی می‌شود
- گوگل Pixel 5 رسماً معرفی شد؛ اولین گوشی 5G پیکسل با اندروید 11 و لنزهای اولترا واید

تاکنون مشخصات پردازنده تنها ویژگی افشا شده از گوشی پیکسل 5a به حساب می‌آید. انتظار داریم با نزدیک شدن به زمان عرضه این گوشی، ویژگی‌های بیشتری از آن در دسترس رسانه‌ها قرار گیرد. مهم‌ترین نکته گوگل در فروش گوشی‌هایش را می‌توان تمرکز این شرکت به ارائه رابط کاربری مبتنی بر اندروید خام دانست که برای متقاعد کردن تعداد زیادی از اهالی تکنولوژی برای خرید این گوشی‌ها کافی به نظر می‌رسد.

البته باید به نکته دیگری نیز اشاره کنیم؛ احتمال دارد گوگل نسخه دیگری از این گوشی را، با عنوان Pixel 5a 5G در همان تاریخ معرفی کند. با توجه به سابقه گذشته این شرکت، احتمال دارد که گوگل در نسخه 5G از قطعات بروزتر و طراحی زیباتری استفاده کرده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)