گردنه برفگیر بیژن در جنوب سمیرم بازگشایی شد


گردنه برفگیر بیژن در جنوب سمیرم بازگشایی شد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان از بازگشایی گردنه بیژن در مسیر بخش پادنای این شهرستان به سی سخت از توابع کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.

حسین انصاری اردلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده دسترسی در مسیر این گردنه مدت‌ها پوشیده از برف سنگین بود که با تلاش راهداران باز شد.

وی دلیل تاخیر باز کردن این جاده کوهستانی را ریزش کوه در برخی نقاط اعلام کرد و افزود: راهداران هر ۲ شهرستان دنا و سمیرم با تلاش چند روزه خود مسیر را به طور کامل باز کردند.

به گفته رییس اداره راهداری سمیرم، از امروز امکان تردد از سمیرم به سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است و ساکنان بخش پادنا می‌توانند برای تردد و سفر ضروری این مسیر را جایگزین جاده یاسوج کنند.

انصاری با بیان اینکه گردنه بیژن یکی از مناطق برف‌گیر و سخت گذر در میانه کوه‌های زاگرس است که برخی مواقع تا ۶ ماه پوشیده از است، اظهار داشت: عشایر استان همجوار نیز می‌توانند برای کوچ خودرویی از این مسیر استفاده کنند.

گردنه بیژن جاده ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکز شهرستان دناست که ارتفاع برف در آن در ایام سردِ سال به بیش از سه متر می رسد و موجب ریزش بهمن می‌شود.

طول این مسیر از انتهای روستای نورآباد بخش پادنای بزرگ سمیرم تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.

سمیرم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل