مراجعه روزانه 2000 نفر مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری


مراجعه روزانه 2000 نفر مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر 600 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه حدود 2000 نفر مشکوک به ابتلا به کروناویروس به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

مجید شیرانی دوم اردیبهشت‌ماه در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: رفتار و برخورد رهبر معظم انقلاب در برخورد با بلیه کرونا بسیار حکیمانه است و در استان‌ها نیز به حمایت‌های نمایندگان ولی فقیه دلگرم هستیم.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان حدود ۱۵ ماه است که شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: حدود ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان موجود است و در حال حاضر ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه حدود ۲۰۰۰ نفر مشکوک به ابتلا به کروناویروس به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند که البته به‌نظر می‌رسد طی سه تا چهار روز گذشته افزایش موارد سرپایی توقف داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه تست مولکولی حساس، سخت‌ و نفس‌گیر است، یادآور شد: روزانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تست کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود که لازم به ذکر است که همکاران علوم آزمایشگاهی ۲۴ ساعته در تعطیلات و به‌صورت گمنام فعالیت دارند.

شیرانی به هفته جهانی سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: شعار امسال ساخت جهانی سالم‌تر و عادلانه‌تر است، پیام این شعار آن است که با وجود همه شعارها بحران کووید ۱۹ نشان داد که موقع عمل باید شعارها خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه نظام سلامت به‌معنای نبود بیماری نیست، اضافه کرد: تعریف سازمان جهانی بهداشت از نظام سلامت، رفاه کامل جسمانی، روحی روانی، معنوی و مادی انسان‌ها است و باید در سراسر کشور همه هم‌قدم و همراه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه دو پایه در نظام سلامت مهم است، اضافه کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت بین بخشی این دو پایه هستند، پیوند بین نهادهای مذهبی و نظام سلامت راهگشا است و مهم‌ترین رکن در نظام سلامت آموزش خوب و مسئولیت‌پذیری است.

شیرانی گفت: کسب منفعت مادی نباید هدف نظام سلامت باشد و باید مشارکت بخشی و توزیع عدالت مدنظر باشد.

وی درخصوص ساخت واکسن در کشور بیان کرد: خوشبختانه به توان داخلی اعتماد شد، هرچند با تاخیر ۴ تا ۵ ماهه کشور به تولید واکسن دست یافت و دشمنان می‌خواستند از این تاخیر برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری واکسیناسیون سراسری در کشور آغاز شد، یادآور شد: اگرچه دیرتر از برخی از کشورها این مهم صورت می‌گیرد اما هدف این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسینه شدن مردم محقق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین صغیرا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی استان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: کادر درمان با دل و جان فعالیت دارند، اینجا است که اهل جهاد خود را نشان می‌دهند که آیا جهاد لفظی یا عملی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: این که انسان بتواند کاری انجام دهد خود مصداق انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است.

صغیرا خاطرنشان کرد: در شعار سال، مسئله پشتیبانی مربوط به قشر خاصی نبوده و تمامی اقشار را مدنظر دارد، این پشتیبانی نشان‌دهنده بصیرت بوده، به‌طوری که بصیرت دینی، اخلاقی، عملی و ... می‌تواند انسان را موفق کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت