تدوین دستورات برگزاری انتخابات اخلاقی توسط نهادهای مربوطه


تدوین دستورات برگزاری انتخابات اخلاقی توسط نهادهای مربوطه

امام جمعه بخش مرکزی یزد نسبت به برگزاری انتخابات اخلاقی تاکید کرد و گفت: باید نهادهای مختلف، در این باره با همفکری، دستورات اخلاقی را تدوین کنند.

آیت الله «سیدکاظم مدرسی» در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه امروز بخش مرکزی که به دلیل شیوع کرونا به صورت صوتی و بدون برگزاری حضوری این آیین منتشر شد، با اشاره به رکن اخلاقی انتخابات اظهار کرد: انتخابات از مباحث مهم و پیشرو در کشور به شمار می‌رود که همه ما چه در قالب فردی دارای مسئولیت در بدنه نظام و چه به عنوان فردی عادی، در مقابل آن مسئول هستیم.

وی با اشاره به این که انتخابات ابعاد متعددی مانند ابعاد قانونی، داخلی و بین‌المللی دارد، تصریح کرد: آنچه از همه ابعاد دیگر مهمتر است مربوط به بعد اخلاقی آن می‎شود که باید نهادهای مختلف، در این باره با همفکری، دستورات اخلاقی را تدوین کنند.

وی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی مدعی سیاست اخلاقی است، گفت: باید انتخابات در این نظام نیز به صورت اخلاقی و با در نظر گرفتن جنبه اخلاقی آن برگزار شود چرا که اگر انتخابات اخلاقی برگزار شود، بسیاری از فضائل اخلاقی فردی و اجتماعی نیز در آن ظهور می‌کند.

مدرسی با اشاره به جلوه‌های اخلاقی دین محوری و ارزش گرایی اسلامی، تصریح کرد: همه آنانی که در عرصه انتخابات نقش آفرینی دارند باید با محور دین خدا برگزار شده و تصمیم به ترویج داشته باشند.

وی اضافه کرد: دومین محور در بعد رکن اخلاقی که باید مورد توجه قرار بگیرد، برگزاری انتخابات براساس کرامت انسانی در نظام جمهوری اسلامی است نه این که براساس زیر پا گذاشتن کرامت انسانی برگزار شود.

امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به این که امانت داری و وفای به عهد در انتخابات اهمیت زیادی دارد، گفت: وفاداری به عهد و امانت داری امانتی که از طرف مردم به ما داده شده بسیار اهمیت داشته و ارزشمند است.

آیت الله مدرسی با بیان این که در انتخابات باید احساس تعلق به یکدیگر و مسئولیت جمعی وجود داشته باشند، گفت: پاسخگویی و نقد پذیری، حفظ اعتماد عمومی و جلوگیری از نفاق اجتماعی و پاکدستی مالی در هزینه‌ها از مهمترین ارگان انتخابات اخلاقی است که باید تمام جناج‌های سیاسی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی