سراب کرند دالاهو


دالاهو با داشتن پتانسیل ها و قابلیت های مطلوب در زمینه گردشکری، توانایی جذب گردشگر را دارد. سراب کرند دالاهو یکی از پرآب ترین چشمه های شهرستان دالاهو و حتی استان کرمانشاه در این منطقه و در بلندترین نقطه شهر کرند قرار گرفته است. وجود این سرچشمه باعث شده است در پایین دست آن پارک […]

دالاهو با داشتن پتانسیل ها و قابلیت های مطلوب در زمینه گردشکری، توانایی جذب گردشگر را دارد. سراب کرند دالاهو یکی از پرآب ترین چشمه های شهرستان دالاهو و حتی استان کرمانشاه در این منطقه و در بلندترین نقطه شهر کرند قرار گرفته است. وجود این سرچشمه باعث شده است در پایین دست آن پارک زیبای امیر شکل بگیرد. محورهای گردشگری، جاذبه‌ های کوهستانی، پوشش گیاهی و طبیعی مصنوع (باغات)، ارتفاعات زیبا، مسیر کوهنوردی و صخره ‌های زیبا، آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا و بکر و چشمه ‌های روان و خروشان از ویژگی‌ های منطقۀ نمونۀ گردشگری «سراب کرند» است. آب آشامیدنی شهر کرند غرب نیز از این سراب تأمین می ‌شود.

سراب کرند دالاهو

سراب کرند (به کردی: سه‌راو کرن)، نام سرابی زیبا و توریستی در شهر کرند در شهرستان دالاهو می ‌باشد که از پرآب ترین چشمه های شهرستان دالاهو و حتی استان کرمانشاه است و در بلندترین نقطه شهر کرند قرار گرفته است. برای رسیدن به این چشمه باید از بالا دست شهر که به محله دربند معروف است گذر کرد. سراب کرند ضمن اینکه بخشی از آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را تامین می کند یکی از جاذبه های سیاحتی بسیار با ارزش نیز بشمار می رود. گفته می شود که علت به وجود آمدن شهر کرند وجود این چشمه بوده است. وجود این سرچشمه باعث شده است که در پایین دست آن پارک زیبای امیر شکل بگیرد. پارک امیر از مراکز جذاب گردشگری در تابستان است. آب نمای زیبا، درختان سر به فلک کشیده و ارتفاعات صخره ای در کنار هوای دلپذیر و مطبوع آن هر سال در فصل تابستان علاقمندان بسیاری را از دور و نزدیک به این سمت فرا می خواند. در دامنه صخره ها، بقایای ساختمان زیبایی به نام عمارت امیر احتشام، مشرف به پارک امیر وجود دارد که زیبایی خاصی به این مکان داده است. سرسبزی و لطافت هوا در سراب کرند بویژه در فصل بهار و تابستان برای اهالی شهر کرند موقعیت ویژه ای را فراهم نموده تا بتوانند به دور از کار روزانه، مدت زمانی هرچند کوتاه را در کنار خانواده خود در این مکان سپری نمایند. آب آشامیدنی کرند غرب از این سراب تامین می ‌شود و مابقی آن به سمت باغات و مزارع این شهرستان هدایت می‌ گردد.

سراب کرند دالاهو

امکانات گردشگری

گردشگران بسیاری در هنگام مسافرت از شهرهای دور و نزدیک، ترجیح می دهند که یک روز را در کنار این چشمه بگذرانند. عده ای از علاقمندان شب را در کنار چشمه بیتوته می کنند. از این رو در اطرف مسیر، سکوهایی تعبیه شده است که مسافرین بتوانند در آنها با بر پایی چادر شب را سر کنند. در مجموعه سراب کرند امکاناتی از قبیل اقامتگاه، استراحتگاه، سفره خانه سنتی و سکوهایی جهت نصب چادر و کمپینگ ساخته شده است که خدمات لازم را به گردشگران ارائه می نمایند.

جاذبه های گردشگری نزدیک

از دیگر جاذبه های طبیعی شهرکرند می توان به کوچه باغ های زیبایی اشاره کرد که زمینه جذب گردشگران را به این شهر فراهم کرده است.

سراب کرند دالاهو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس