5 دلیل برای اینکه گیلاس باید بخشی از رژیم تابستانی شما باشد


این میوه مخصوص تابستان دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که به ارتقا سلامت بدن کمک می کند.

به گزارش سایت طلا ،تابستان نزدیک است و زمان نوشیدن میوه های فصلی آبدار نیز رسیده است. انبه، هندوانه، آناناس و سایر موارد. در میان آفتاب سوزان و گرمای طاقت فرسا، میوه ها برای تسکین این گرما عالی هستند. انبه و هندوانه محبوب ترین میوه های این فصل هستند، اما نمی توان انکار کرد که میوه های تابستانی محدود به این دو میوه نیست. به عنوان مثال، گیلاس در این فصل بسیار محبوب است. در حالی که گیلاس ها در تمام طول سال به شکل خشک یا منجمد در دسترس هستند، اما نوع شیرین و آبدار در اواسط تابستان به طور گسترده ای یافت می شود. این میوه های قرمز فوراً ما را به یاد کیک و سایر دسرهای منجمد می اندازد. در حالی که استفاده از گیلاس در آشپزی رایج است، آیا می دانید گیلاس نیز منبع مفیدی برای سلامتی است؟ گیلاس مملو از ویتامین C، آنتی اکسیدان و ویتامین های دیگر است که از چندین طریق برای سلامتی مفید است. از این رو، متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که گیلاس را در رژیم غذایی تابستانی خود بگنجانید. بیایید نگاهی به مزایای آن بیندازیم.

5 دلیل برای اینکه گیلاس باید بخشی از رژیم تابستانی شما باشد

فواید گیلاس برای سلامتی:
1= از آسیب های رادیکال آزاد جلوگیری می کند:
گیلاس به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی غنی، به دفع سموم کمک کرده و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کند. این ممکن است بیشتر ما را در برابر بیماری های مختلف فصلی محافظت کند.
2= از کمبود آب بدن جلوگیری می کند:
گیلاس ها دارای ویتامین C هستند که از پوست ما در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت می کنند. ویتامین C همچنین به جلوگیری از کمبود آب بدن و حفظ تعادل آب در بدن کمک می کند.
3= بالا بردن متابولیسم:
گیلاس همچنین حاوی فیبر است که به شما در حفظ سوخت و ساز بدن و هضم کمک می کند و روده را تقویت می کند.
4= افزایش کاهش وزن:
آنتی اکسیدان، ویتامین C و فیبر موجود در گیلاس نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند. بنابراین، اگر بدنبال کاهش وزن در تابستان ها هستید، گیلاس را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.
5= از کلسترول بد جلوگیری می کند:
گیلاس حاوی فیتوسترول است که به عنوانی شناخته شده برای کاهش سطح کلسترول بد در بدن است. همچنین می توانید گیلاس را برای سم زدایی بدنتان به آب اضافه کنید.



بیشتر بخوانید

نوزده شهر زیبای جهان + تصاویر

پرطرفدارترین نام‌های ایرانی در سال ۹۹ اعلام شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش