نماینده مسیحیان در مجلس: مشارکت ‌در انتخابات ضامن مقبولیت نظام است


نماینده مسیحیان در مجلس: مشارکت ‌در انتخابات ضامن مقبولیت نظام است

ارومیه- ایرنا- نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت و انتخاب هوشمندانه حداکثری مردم در تعیین مدیران اجرایی جمهوری اسلامی ایران، ضامن تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام خواهد بود.

"شارلی انویه تکیه" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت سیاسی، سبب تقویت انگیزه افراد نسبت به مسوول بودن آنها در مقابل جامعه و تعیین سرنوشت، ثبات سیاسی، قانونمندی و مشارکت نخبگان می‌شود.

وی ادامه داد: این مهم تا آنجاست که ‌مقام معظم ‌رهبری تحقق مردم سالاری دینی را با مشارکت آگاهانه و هوشمندانه مردم در یک انتخاب صحیح و منسجم میسر می داند.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشارکت سیاسی مفهومی جدید و نتیجه مدرنیته است؛ جمهوری اسلامی ایران نیز که نوع جدیدی از نظریه حکومت یعنی مردم سالاری دینی با محوریت ولایت فقیه به شمار می رود، بر حضور هر چه بیشتر مردم در فرایند تعیین خط مشی های سیاسی نظام و انتخابات هوشمندانه تاکید می کند.

وی در پاسخ به این سوال که مشارکت پرشور مردم در انتخابات چه پیامی برای دشمنان داخلی و خارجی خواهد داشت؟ گفت: کشور ما متکی به آرای مردم است؛ علت اینکه دشمنان ملت ایران و طمع ورزان به این آب و خاک مقدس در طول چندین سال گذشته نتوانسته اند به این کشور و آرمان های انقلاب و امام ‌راحل گزندی وارد کنند، حضور و اراده و مشارکت مردم در صحنه های مختلف انقلاب بوده است.

"انویه تکیه" ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات علاوه بر اینکه در سرنوشت اداره کشور و تعیین مدیریت کشور نقش بسزایی دارد، از همه مهمتر سیلی محکمی بر صورت شیطان صفت کشورهای استعمارگر از جمله رژیم‌ غاصب صهیونیستی و ابر شیطان بزرگ دولت تروریستی آمریکا بوده و ملت شریف ایران در خنثی کردن دشمنی و نقشه شوم دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هم با ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم دشمنان انقلاب، بزرگترین نقش را ایفا کرده و در آینده نیز خواهند کرد.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی در مجلس در پاسخ‌ به ‌اینکه قهر با صندوق های رای به نفع چه‌کسانی خواهد بود و آیا این رفتار دیکته شده از سوی دشمنان‌ گرهی از مشکلات کشور باز خواهد کرد؟ گفت: انتخابات، هم حق ملت ‌و هم یک وظیفه ملی است. نظام جمهوری اسلامی، نظام های انتصابی قدرت ها را نسخ و انتخاب مردم در مدیریت کشور را نهادینه کرد.

وی با بیان‌ اینکه این حق آحاد ملت است که بتوانند انتخاب کنند و در تعیین مدیریت کشور دارای نقش باشند، افزود: از سوی دیگر وظیفه هم ‌هست؛ به این خاطر که این شرکت می تواند روح ‌نشاط و احساس مسوولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حضور مردم در صحنه را به رخ دشمنان این ملت بکشد.

وی اظهار داشت: قهر با صندوق رای نظیر عدم ‌تعهد به انقلاب و آرمانهای امام ‌راحل و نیز بی خیال بودن به آینده زندگی خود و ‌فرزندان و نیز انجام‌ تکالیف دیکته شده از جانب دشمنان به شمار می رود که همواره با رفتارهای یکجانبه خود از جمله تحریمهای ظالمانه خواسته اند زندگی عادی وروز مره ملت شریف ایران را مختل کرده که با این کار به اهداف شوم خود دست یابند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه‌ وجود نامزدهای انتخاباتی از گروه ها و جناح های مختلف آیا به نفع کشور است ؟ اظهار داشت: امروزه بسیاری از متفکران لازمه تبدیل مشارکت توده ای به مشارکت فعال و سازمان یافته را در تاسیس احزاب به معنای واقعی کلمه می دانند و آن را مرحله تکمیلی از مراحل انقلاب اسلامی به شمار می آورند که چنین امری در جهت تضمین تدوام‌ ‌و تعادل نظام ضروری است.

وی ادامه داد: اکنون که کشور در فرایند فراز و نشیب های نوسازی، توسعه و بحرانهای آن قرار دارد، تقاضای مشارکت سیاسی نیز روبه افزایش است و بدیهی است که شاخصه اصلی توسعه سیاسی به مشارکت سیاسی و مشارکتی که خود برخورد از ابزارهای کارآمد وسازمانهای نهادمند باشد.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس بیان کرد: نگاهی اجمالی به نظام سیاسی کشورمان‌ بیانگر این نکنه است که ‌احزاب به معنای حقیقی کلمه شکل نگرفته‌اند بلکه گروه‌های سیاسی بنام‌ حزب در ایام ‌انتخابات موقتا فعالیت کرده و بعد از آن هیچ‌رابطه دقیق و تعریف شده ای میان نمایندگان حزبی و خودحزب وجود ندارد، بنابراین اگر آسیب ها و موانع تحزب برطرف شده و حزب به معنی صحیح کلمه شکل بگیرد، تاثیر بسزایی در کاهش خطاهای انتخاباتی داشته ومسیر توسعه سیاسی را هموارتر خواهد کرد.

"انویه‌تکیه" در پاسخ ‌به این سوال که پرهیز از مسایل حاشیه‌ایی چقدر د ‌به برگزاری انتخابات سالم کمک می کند؟ گفت: مشارکت هدفمند و شرکت گسترده مردم در انتخابات به دور از مسایل حاشیه ای زمانی باعث تقویت اساس نظام شده و توسعه پایدار را رقم خواهد زد که‌ این مشارکت آگاهانه بوده و فرد با در نظر گرفتن میزان تناسب ویژگی های یک نامزد با اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی با دور زدن مسایل حاشیه ای مطرح شده در جهت خدشه دار کردن ماهیت انتخابات، دست به انتخاب اصلح بزند.

مشارکت حداکثری جامعه شریف مسیحیان آشوری کلدانی درانتخابات

وی اظهارداشت: جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران نظیر شهروند درجه یک ایرانی و سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بدون هیچ‌ محدودیتی در تمام عرصه های انقلاب حضور فعال داشته و با مشارکت حداکثری خود ‌در انتخابات پیش رو در تعیین سرنوشت ایران پاسخ محکمی به ادعای کذب دشمنان انقلاب خواهد داد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول