ناکامی بانوان وزنه‌بردار تیم ملی| خبری از مدال، سکو و سهمیه نشد


ناکامی بانوان وزنه‌بردار تیم ملی| خبری از مدال، سکو و سهمیه نشد

پرامیدترین‌های تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان از رسیدن به مدال و کسب سهمیه بازماند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پرامیدترین‌های تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان از رسیدن به مدال و کسب سهمیه بازماند.
در هفتمین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگ‌سالان آسیا و یکی از مراحل گزینشی (سطح طلایی) بازی‌های المپیک توکیو در تاشکند ازبکستان، جمعه ۳ اردیبهشت رقابت گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان با حضور سیده الهام حسینی و الناز باجلانی همراه با ۴ وزنه‌بردار دیگر برگزار شد. درحالی‌که ۲ شانس اصلی کسب مدال در تیم‌ملی بانوان در این دسته بودند، ملی‌پوشان دسته ۸۱کیلوگرم وزنه‌برداری زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتوانستند در مجموع عنوانی بهتر از پنجم و ششم در بین نفرات حاضر در گروه A رقابت‌ها کسب کنند.
ابتدا الناز باجلانی، دختر وزنه‌بردار ایران، در این دسته با ۸ نفر از رقیبان خود به روی تخته رفت. باجلانی در حرکت اول یک‌ضرب درخواست وزنه ۸۵کیلوگرمی را کرد که موفق به مهار آن شد. او در حرکت دوم یک‌ضرب نیز وزنه ۹۳کیلوگرمی را بالای سر برد، اما نتوانست در حرکت سوم یک‌ضرب وزنه ۹۷کیلوگرمی را مهار کند. درنهایت او در حرکت یک‌ضرب به مقام پنجمی بسنده کرد. باجلانی در حرکت دوم دوضرب ۱۰۰کیلوگرم را مهار کرد، اما در حرکت دوم دوضرب موفق نشد وزنه ۱۰۷کیلوگرمی را بالای سر ببرد. او در حرکت سوم دوضرب وزنه ۱۰۹کیلوگرمی را مهار کرد و درمجموع با ۲۰۲کیلوگرم در رده ششم قاره کهن جای گرفت.


حسینی کمی بهتر، اما ناکام

در ادامه این رقابت‌ها الهام حسینی نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان در دسته ۸۱کیلوگرم گروه اول به روی تخته رفت و در اولین حرکت یک‌ضرب وزنه ۹۱کیلوگرمی را مهار کرد. او در دومین حرکت یک‌ضرب درخواست وزنه ۹۹کیلوگرمی کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد. وی در حرکت سوم نیز موفق به مهار وزنه ۹۹کیلوگرم نشد. درنهایت وی در حرکت یک‌ضرب ششم شد. اما الهام حسینی در حرکت نخست دوضرب به‌راحتی وزنه ۱۱۱کیلوگرمی را مهار کرد. او در حرکت دوم دوضرب نیز با موفقیت وزنه ۱۱۸کیلوگرم را بالای سر برد.
حسینی در حرکت سوم دوضرب با موفقیت وزنه ۱۲۲کیلوگرمی را مهار کرد. درنتیجه وی با ۲۱۳کیلوگرم درمجموع پنجم آسیا شد. همچنین در این دسته در حرکت یک‌ضرب کارینا کوزگانبایوا از قزاقستان با مهار وزنه ۱۰۴کیلوگرمی در رده اول، هیونگجو جانگ از کره‌جنوبی با مهار وزنه ۱۰۳کیلوگرمی در رده دوم و آی‌سلطان تویچیوا از ترکمنستان با مهار وزنه ۹۶کیلوگرمی در رده سوم آسیا قرار گرفتند. در حرکت دوضرب هیونگ جو با مهار وزنه ۱۳۳کیلوگرمی در رده اول، کارینا با مهار وزنه ۱۲۸کیلوگرمی در رده دوم و سوونورا نیگورا با مهار وزنه ۱۲۳کیلوگرمی در رده سوم ایستادند.
درنهایت هیونگجو جانگ از کره‌جنوبی با مجموع وزنه ۲۳۶کیلوگرم، کارینا کوزگانبایوا از قزاقستان با مجموع وزنه ۲۳۲کیلوگرم و آی‌سلطان تویچیوا با مجموع ۲۱۸کیلوگرم در رده اول تا سوم آسیا قرار گرفتند. پیش از این فروغ یونسی در دسته ۷۱کیلوگرم وزنه‌برداری زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتوانست عنوانی بهتر از ششم در بین نفرات حاضر در گروه اول رقابت‌ها کسب کند. همچنین پوپک بسامی هم در دسته ۵۵کیلوگرم گروه دوم اوت کرد و از رقابت‌ها خارج شد. رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از بیست‌وهشتم فروردین آغاز شده است و تا فردا پنجم اردیبهشت ادامه دارد.


باجلانی: برای جوانان جهان آماده می‌شوم

الناز باجلانی یکی از دختران تیم‌ملی ایران بود که در قهرمانی آسیا به روی تخته رفت. او پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا در نینگبو چین و قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبکستان حضور یافته بود. او درباره این تجربه خود اظهار می‌کند:، چون در رده جوانان هستم، مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان رقابت اصلی من محسوب نمی‌شود و خودم را برای مسابقات جوانان جهان آماده می‌کنم و امیدوارم بتوانم در آن رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشم.
باجلانی تصریح کرد: خوشبختانه تمرین مناسبی در این مدت در اردو‌های تیم‌ملی داشتم و توانستم رکورد‌های خوبی ثبت کنم. در این بحران کرونا فدراسیون وزنه‌برداری شاهکار بزرگی انجام داد که توانست اردو‌های تیم‌ملی را با همه سختی‌ها برگزار کند. ما هم وضعیت دشواری داشتیم، چون بحران کرونا محدودیت‌های زیادی برای همه ورزشکاران ایجاد کرده بود و این قضیه سبب می‌شد به‌سختی تمرینات را دنبال کنیم، هرچند روند خوبی را در این مدت سپری کردیم و در دوران تجربه قرار داریم. همچنین در کنار دیگر دختران وزنه‌بردار همدلی خوبی ایجاد شده است و با سخت‌کوشی تمرینات را ادامه می‌دهیم.


غایب بزرگ کاروان ایران

اما غایب بزرگ کاروان دختران ایران، پریسا جهانفکریان بود. او جزو اولین وزنه‌برداران ایرانی بود که نخستین‌بار به نمایندگی از وزنه‌برداری بانوان کشورمان در مسابقات بین‌المللی شرکت کرد. جهانفکریان از سال ۲۰۱۸ وزنه‌برداری را آغاز کرده و در این مدت پیشرفت‌های چشمگیری در وزنه‌برداری بانوان ایران داشته است. او در پاسخ به اینکه چرا در ترکیب تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان حضور ندارد، اظهار کرد: در اردوی مرحله سوم تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا، به‌تازگی ازدواج کرده و متأهل بودم، ولی با این وضعیت در تمرینات حضور داشتم.
دلیل اصلی غیبتم در تمرینات اردوی آخر و قبل از اعزام، آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو بود. ازاین‌رو، پزشکم تأکید کرد باید استراحت کنم و به فیزیوتراپی بپردازم. پزشکم احتمال داده بود که اگر تمرین را ادامه دهم، مصدومیتم شدیدتر می‌شود و با این وضعیت به عمل جراحی نیاز پیدا خواهم کرد. بدین ترتیب ۱۰ روز استراحت کردم و به فیزیوتراپی پرداختم. هم‌اکنون نیز در روز‌های آخر فیزیوتراپی هستم. به‌مرور هم تمریناتم را آغاز خواهم کرد و دوباره برای مسابقات بعدی آماده می‌شوم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک