اجرای نامناسب محدودیت‌ها آمار کرونا را در اصفهان افزایش داد


اجرای نامناسب محدودیت‌ها آمار کرونا را در اصفهان افزایش داد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تداوم روند افزایشی آمار ابتلا و بستری بیماران کووید 19 در این استان بدلیل اجرای نامناسب محدودیت‌های کرونایی است و هنوز به نقطه اوج موج چهارم نرسیدیم.

آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از گذشتن ۲ هفته از آغاز اجرای محدودیت های مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی در استان اصفهان ، تغییر مثبتی در آمار ابتلا و بستری کرونا نداریم که نشان می دهد محدودیت ها به خوبی رعایت نمی شود و میزان پوشش آن کمتر از سطح انتظارات است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اصفهان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است، اظهار داشت: لازم است نظارت های بیشتری برای رعایت محدودیت ها صورت گیرد و مردم نیز مطالبه و حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نجیمی با اشاره به اینکه تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان های استان در هفته اخیر به رکورد جدیدی رسید، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید درحالیکه در سال گذشته بیشترین رقم استان در این شاخص ۲ هزار و ۱۲۸ بیمار بود.

وی به راه اندازی بیمارستان صحرایی در کنار بیمارستان الزهرا(س) اصفهان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با حداکثر ظرفیت ۱۲۰ تخت توسط ارتش آماده شده و امروز بهره برداری از آن آغاز می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آخرین آمار کرونا در استان ( به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) اشاره و اضافه کرد: امروز ۲ هزار و ۴۶۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۳۸۳ نفر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی، تعداد بیماران جدید بستری شده در بیمارستان های استان در شبانه روز گذشته را ۳۱۲ نفر اعلام و تصریح کرد: از یکهزار و ۹۰۴ تست کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۸۱۳ بیمار قطعی مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

نجیمی، میزان مرگ و میر در بین بیماران دارای علائم کرونا در استان را ۳۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از بین آنها ۱۷ نفر دارای نتیجه تست کرونای مثبت بودند.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری بیماری کووید ۱۹ همه شهرستان های استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند که در ۲۰ شهرستان قرمز فقط مشاغل ضروری و گروه یک می توانند فعالیت کنند.

اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟