پرتاب موفقیت‌آمیز Crew Dragon به فضا/ فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند


پرتاب موفقیت‌آمیز  Crew Dragon  به فضا/ فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

4 فضانورد از طریق فضاپیمای Crew Dragon توسط شرکت اسپیس‌ایکس پرتاب شدند که این 4 فضانورد یک روز بعد از پرتاب به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دیروز 4 فضانورد بوسیله فضاپیمای "Crew Dragon" توسط شرکت اسپیس‌ایکس پرتاب شدند، این 4 فضانورد با نام‌های "شین کیمبرو" ، "مگان مک آرتور"، "آکیهیکو هوشیده" و "توماس پسکت" حدود یک روز تا رسیدن به مقصد فرصت داشتند تا اینکه ساعاتی قبل به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

این ماموریت از مرکز فضایی کندی آمریکا آغاز شده است و اسپیس‌ایکس به دنبال این است که برای سومین بار، فضانوردان را به مدار زمین ارسال کند؛ این ماموریت بوسیله موشک "فالکون 9"و فضاپیمای "دراگون" انجام شده است و برای بار دوم است که از این موشک برای پرتاب فضانوردان استفاده می‌شود.

پرتاب موفقیت‌آمیز "Crew Dragon" به فضا/ فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

پرتاب موفقیت‌آمیز "Crew Dragon" به فضا/ فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

پرتاب موفقیت‌آمیز "Crew Dragon" به فضا/ فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

در پرتاب قبلی در ماه نوامبر، در بررسی مقامات ناسا از تجهیزات ارسالی به فضا مشخص شد که هیچ یک از موتورهای موشک نیازی به تعویض نداشتند اما چرخ‌های توربین داخل دو موتور از بین رفته بودند، این قطعات چرخشیِ سریع در داخل موتور هستند که مستعد ساییدگی و ترک‌خوردگی بالقوه هستند.

بعد از پرتاب موشک فالکون، حدود 9 دقیقه بعد از بلند شدن، به مدار زمین رسیده است و تقریباً یک روز کامل سعی در پیدا کردن و تطبیق خود با ایستگاه فضایی بین‌المللی کرده است؛ خدمه قبلی به همراه خدمه جدید بیش از 164 روز را در فضا سپری خواهند کرد و رکورد یک ماموریت طولانی مدت توسط یک فضاپیما را ثبت خواهند کرد.

شرکت اسپیس‌ایکس تایید کرده است که کپسول فضایی "کرو دارگون" با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده است، جایی که 7 فضانورد دیگر در انتظار استقبال از 4 عضو جدید خواهند بود؛ ایستگاه فضایی الان شامل 11 فضانورد است اما روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه، ماموریت 4 نفر از خدمه قبلی بعد از 6 ماه پایان می‌یابد و آماده برگشت به کره زمین خواهند بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد