سومین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان مهاباد وارد مدار شد


سومین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان مهاباد وارد مدار شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: سومین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با هدف رفع نیاز بیماران به‌ویژه مبتلایان به کرونا فعال و وارد مدار مصرف شد.

بهاء‌الدین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه با توجه به نوسان تامین اکسیژن بخش‌های مختلف بیمارستان و همچنین در شرایط مقابله با کرونا جزو نیازهای اساسی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بود.

وی با بیان اینکه برای خرید این دستگاه ۲۸ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: هم‌اکنون سه دستگاه اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با ظرفیت هزار و ۸۰۰ لیتر در دقیقه فعال است که قادر است نیاز ۲۵۰ بیمار را همزمان تامین کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: سال گذشته نیز با کمک یک میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی سیستم لوله‌کشی اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان تعمیر و لوله‌های مخصوص جایگزین شد.

حسینی، با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این دستگاه مشکل تامین اکسیژن بیماران رفع شده است، بیان کرد: پایانه گازهای طبی که بر روی کنسول‌های بالای تخت بیمار و کنسول‌های سقفی قرار دارند، نیز در این بیمارستان دارای مشکل نشتی بودند که ۲۸۰ پایانه جدید خریداری و نصب شد.

وی اضافه کرد: در پیک سوم مقابله با کرونا بیش از ۱۸۰ بیمار کرونا به طور همزمان در بیمارستان بستری بودند که همین امر راه اندازی سومین دستگاه اکسیژن را در شرایط فعلی ضروری کرد.

به گزارش ایرنا، یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹، اکسیژن‌تراپی است که با پیش‌بینی‌های به موقع تامین این تجهیزات مهم و حیاتی در اسرع وقت در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید