«مینو محرز» به عنوان اولین داوطلب، واکسن کرونا را دریافت کرد + فیلم و عکس


«مینو محرز» به عنوان اولین داوطلب، واکسن کرونا را دریافت کرد + فیلم و عکس

امروز یکشنبه (5 اردیبهشت 1400) مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا نخستین داوطلب مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مرحله این واکسن به سه داوطلب، دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی، حسینعلی شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و محمدعلی امیرزرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی همدان تزریق شد.
مرحله سوم تست انسانی این واکسن روی ۲۰ هزار نفر در ۶ شهر تهران، بوشهر، شیراز، کرج، مشهد و اصفهان انجام می شود.
ثبت نام داوطلبان مرحله سوم این واکسن ایرانی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و رییس ستاد اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام شب گذشته در صفحه توئیتر خود اعلام که بیش از ۳۲ هزار نفر تمایل خود را برای ورود به این طرح پژوهشی اعلام کردند.
ثبت نام داوطلبان این طرح مطالعاتی از دو مسیر در حال انجام است و علاقه مندان در رده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال می‌توانند با تماس با سامانه ۴۰۳۰ یا از طریق نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) " آی گپ " تمایل خود را اعلام و وارد این طرح مطالعاتی شوند.
طبق برنامه ریزی‌های انجام شده اردیبهشت و خرداد ماه ۱۴۰۰ زمانی است که مرحله سوم مطالعه انسانی این واکسن در جریان خواهد بود.
فاز ۲ مطالعات بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا تولید شده در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ با تزریق روی دو داوطلب در هتل ارم تهران آغاز شد.
تعداد داوطلبان این مرحله ۲۸۰ نفر هستند که بیشتر آنان وارد این مطالعه شده اند، همچنین ۲۰۰ نفر از این افراد زیر ۵۰ سال و بقیه هم بالای ۵۰ سال هستند.
تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی اولین واکسن کرونا ایرانی از ۹ دی ماه آغاز و تا ۳۰ بهمن این واکسن به تمام داوطلبان این مرحله تزریق شد.
تعداد دوزهای تزریقی واکسن کرونا به داوطلبان در این مرحله ۲ دوز در روزهای صفر و ۱۴ بود که ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کووایران برکت با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

مرحله سوم تست انسانی واکسن «کوو ایران برکت» آغاز شد

لحظه تزریق واکسن کووایران برکت به دکتر مینو محرز

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا