سپاه در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد


سپاه در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تاکید کرد: سپاه پاسداران هم اینک در همه عرصه‌های امنیتی، نظامی و محرومیت‌زدایی حرف برای گفتن دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "حسین علیی" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های این نیرو در بخش های یاد شده بی‌بدیل است که همه اینها نشأت گرفته از عنصر معنویت نیروهای سپاه است افزود: وجه به مسائل معنوی یک از اصلی ترین علل بقا و تداوم فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اساس خلقت توجه به مبانی تربیتی و معنویت است عنوان کرد: یکی از توصیه های مکرر امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه، «حفظ معنویت» این نیرو است که این تکلیف بر عهده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ماموریت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران تربیت نیروهای ولایی، مکتبی و معنوی و جلوگیری از انحراف و خروج آنها از این مسیر معنویت در عرصه های مختلف اعتقادی و سیاسی است بنابراین ۲ معاونت عقیدتی و سیاسی ذیل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: معاونت عقیدتی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه در زمینه اعتقادات، اخلاقیات و احکام فعالیت دارد و حوزه معاونت سیاسی نیز در زمینه ارتقای بصیرت سیاسی فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام علیی تاکید کرد: تنها نقطه تمایز سپاه با نهادهای دیگر در معنویت بوده و حاکمیت معنویت در سپاه برگ برنده این نیرو است و معاونت عقیدتی سیاسی مجری برنامه های معنوی در سپاه است.

وی علت بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را دوری از معنویت دانست و گفت: تورم، گرانی و دیگر مشکلات نتیجه بی توجهی به معنویت، افزایش سودجویی ها و حاکم شدن نگاه مادی گرایی در ذهن مردم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به سالگرد شهادت استاد «مطهری» به پاس این شخصیت و گرامیداشت تلاش معلمان، هفته ای به عنوان «معلم» نام گرفته است البته در سپاه هم این هفته به عنوان "عقیدتی سیاسی" تعریف و نام گرفته است.

حجت الاسلام علیی با بیان اینکه فعالیت های عقیدتی، سیاسی منحصر به این هفته نیست افزود: این هفته نماد فعالیت های عقیدتی سیاسی و سمبل فعالیت های مکتبی سپاه پاسداران است و به عنوان حفظ شعائر این هفته گرامی داشته می شود.

وی افزود: اندیشه‌های شهید مطهری در این هفته نشر و ترویج داده می‌شود و به تعبیر «رحیم پور ازغدی» اگر تولید علم در حوزه و دانشگاه طی ۲۰ سال را کنار هم بگذاریم، تولید علم شهید مطهری بیشتر از ۲۰ سال حوزه و دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه باید در همه ارکان نظام معنویت حاکم شود اضافه کرد: هفته عقیدتی سیاسی فرصتی برای تبیین اهداف این مجموعه و اطلاع رسانی به عموم است.

حجت الاسلام علیی عنوان کرد: عدالت و مساوات مورد تاکید اسلام است چرا که یکی از شاخصه های جامعه مهدوی مساوات است که سپاه مأموریت بزرگی در این زمینه از جمله مواسات و کمک‌های مومنانه و محرومیت زدایی دارد.

معاونت تربیت و آموزش سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه در این هفته ۲۰ عنوان برنامه اصلی در سطح سپاه استان پیش بینی شده بود ادامه داد: به دلیل پیروی از مصوبات ستاد کرونا و عدم برگزاری تجمعات، امکان اجرای تمامی برنامه ها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام "محمد اسماعیل‌بیگی" با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت چهل و دومین سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری است ادامه داد: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای ترویج اندیشه اسلامی، معرفی ابرار وبزرگان علم و اندیشه، تجلیل از زحمتکشان جهاد علمی وخدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت و توجه به حوزه فعالیت های معرفتی، اعتقادی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه در مجموعه سپاه و بسیج این هفته با عنوان تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نامگذاری شده یادآور شد: در طول این هفته در سطح سپاه استان، سپاه نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه های مقاومت بسیج برنامه های متعدد و متنوعی در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌بیگی، هدف از اجرای برنامه ها را تبیین بیانات مقام معظم رهبری در شعار راهبردی ۱۴۰۰ و نیز تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و بیان نقش انتخاب آگاهانه در تحقق بیانیه گام دوم و استحکام بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: فرهنگ جهاد، شهادت و ایستادگی در برابر استکبار و نقش مردم و مشارکت عمومی در پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان بازگو شود.

وی، نشست‌های بصیرتی ویژه اعضای پایگاه های مقاومت بسیج و اعضای شورای مقاومت بسیج برادران و خواهران را از برنامه های اجرایی در این هفته برشمرد و اعلام کرد: مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری به صورت غیر حضوری در شبکه‌های اتوماسیون اداری سپاه و بسیج برگزار می شود و به نفرات برتر هدایایی از طرف سپاه انصارالحسین علیه السلام تقدیم خواهد شد.

معاونت تربیت و آموزش سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان روز شمار برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج عنوان کرد: ششم اردیبهشت "شهید مطهری، رابطه ولایت محوری، مردمسالاری دینی و انتخابات"، هفتم اردیبهشت "شهید مطهری شاخصه های مسئول در تراز انقلاب"، هشتم اردیبهشت "شهید مطهری خودسازی و تاثیر اطلاعات در افزایش معنویت و اخلاق در جامعه"، نهم اردیبهشت "شهید مطهری و نقش جوانان در جامعه پردازی، عدالت و مبارزه با فساد"، دهم اردیبهشت "شهید مطهری و جهاد، مفهوم انتظار و عمل انقلابی در تمدن سازی"، یازدهم اردیبهشت "شهید مطهری استکبارستیزی و شناخت فتنه های زمان" و دوازدهم اردیبهشت "شهید مطهری، جایگاه تعلیم و تربیت در سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی" نامگذاری شده است.

براساس آخرین سرشماری سراسری سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده و این استان حدود هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده، در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی