90 میلیارد ریال اعتبار به سد عباس‌آباد بانه اختصاص یافت


90 میلیارد ریال اعتبار به سد عباس‌آباد بانه اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع آب بانه با اشاره به اینکه عملیات اجرای سد عباس آباد این شهرستان همچنان ناتمام مانده است، گفت: امسال برای ادامه اجرای این سد، 90 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

انور کریمی‌کانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای انجام عملیات اجرایی سد عباس آباد بانه قرارداد با پیمانکار پروژه منعقد شده و عملیات اجرایی حفاری تزریق این سد باز هفته گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات هیدرومیکانیکال، عملیات برق رسانی، حفاظت فیزیکی و بهسازی جاده نیز در دستور کار قرار گرفته اما در شرایط کنونی حفاری تزریق و استاندارد سازی میزان نشتی سد در اولویت قرار دارد.

کریمی‌کانی گفت: با توجه به مشکل تامین آب شرب بانه سد عباس آباد بانه در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و آبگیری سد پیش از موعد مقرر انجام شد تا مشکل کمبود آب شرب شهر بانه حل شود.

وی مهمترین هدف را تامین آب شرب بانه عنوان کرد و ادامه داد: آب مورد نیاز ۲۶۵ هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست سد نیز از این سد تامین می شود و تامین آب شرب روستاهای این مسیر نیز در بانه قرار گرفته است.

رییس منابع آب بانه اظهار داشت: افزایش جمعیت بانه در سال‌های گذشته افزایش جمعیتی خارج از برنامه و پیش بینی نشده بود و ۴۳۰ هکتار به محدوده شهری الحاق شد که نیاز به تامین آب شراب دارند برهمین اساس سد عباس آباد بانه به صورت ناتمام به بهره برداری رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش میزان بارش های در سال جاری گفت: هر ساله سدهای عباس آباد و سبدلو در اوایل بهار سر ریز می شوند اما امسال این سدها پر نشده و با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم بود که باید شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با کم آب مواجه نشویم.

کریمی‌کانی افزود: صرفه جویی در مصرف آب نیاز به فرهنگ سازی دارد که رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ ساز صرفه جویی در مصرف آب دارند.

آب شرب شهر بانه از ۲ سد عباس آباد و سبدلو تامین می شود که ظرفیت سد عباس آباد ۱۶ میلیون متر مکعب و سد سبدلو چهار میلیون متر مکعب است.

عملیات اجرایی سده عباس آباد بانه در سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی