درگیری مخالفان و موافقان رئیس جمهوری سومالی در موگادیشو


درگیری مخالفان و موافقان رئیس جمهوری سومالی در موگادیشو

تهران – ایرنا – منابع رسانه ای امروز (یکشنبه) از وقوع درگیری میان نیروهای امنیتی مخالف و وفادار به رئیس جمهوری سومالی در موگادیشو پایتخت خبر دادند.

به گزارش ایرنا، موگادیشو پایتخت سومالی، امروز شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی مخالف تمدید دوره ریاست جمهوری «محمد عبدالله فارماجو» و افراد وفادار به وی بوده است.

خبرگزاری «رویترز» در این باره به نقل از شاهدان تایید کرد که صدای تیراندازی در مرکز موگادیشو شنیده شده است.

از سوی دیگر، پایگاه های خبری سومالی تأیید کردند که نیروهای ارتش ملی سومالی مخالف تمدید دوره رئیس جمهور کنونی این کشور، پایگاه های خود را در منطقه «شبیلی مرکزی» در جنوب شرقی کشور ترک کردند و وارد پایتخت شدند.

بر پایه گزارش ها، درگیری ها میان شورشیان ارتشی و نیروهای موسوم به «دوفان» که به محمد عبدالله فارماجو وفادار هستند در منطقه «فاگاس» شهر موگادیشو ادامه دارد و خبرها حاکی از آن است که نیروهای شورشی به پیشروی به سمت مرکز شهر ادامه می دهند.

گفته می شود که نیروهای مخالف رئیس جمهوری سومالی کنترل تقاطع نزدیک به دفتر سازمان اطلاعات و امنیت ملی این کشور را به دست گرفته اند.

منابع رسانه ای محلی با اشاره به گزارش هایی مبنی بر اینکه فرمانده نظامیان مخالفان رئیس جمهوری، ژنرال «اودوا یوسف راغی» می کوشید تا ارتشی ها مخالف را برای بازگشت به پادگان های خود تشویق کند اعلام کردند که سرهنگ «سنی عبدالله» رهبری شورشی ها را بر عهده دارد و تلاش های ژنرال راغی برای راضی کردن مخالفان به شکست انجامید.

در همین حال نیروهای وفادار به رئیس جمهوری سومالی در خیابان های اصلی پایتخت مستقر شده اند.

بر پایه اعلام منابع خبری، نظامیان شورشی از حمایت روسای جمهوری پیشین «شریف شیخ احمد» و «حسن شیخ محمود» دو شخصیت اصلی مخالف رئیس جمهوری کنونی سومالی برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!