خیّر اردبیلی درب و پنجره بقعه امامزادگان آستارا را تامین کرد


خیّر اردبیلی درب و پنجره بقعه امامزادگان آستارا را تامین کرد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: رحیم قربانی خیّر نیک‌اندیش اردبیلی درب و پنجره مورد نیاز حسینیه، شبستان و حرم بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان را به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تامین کرد.

جمشید مهدوی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خیّر اردبیلی امروز ۲۹ درب و هشت پنجره با شیشه های ۲ جداره تولید داخل را برای استفاده در ساختمان بقعه امامزادگان وقف کرد و به زودی نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: ۶ میلیارد ریال برای تکمیل نازک کاری داخل و بخشی از سربند حسینیه حرم نیاز است و تا پایان سال جاری با مشارکت خیران، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: کاشی های داخل حرم تامین شده و بعد از کف سازی و سنگ فرش محوطه، به همسازی سازی قبور آرمستان همجوار بقعه برای ساماندهی و تردد آسان زائران اقدام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا با اشاره به جمع آوری کمک های خیران در قالب نهضت تعاون و همیاری بمناسبت ماه رمضان در مرکز افق نیکوکاری بقعه امامزادگان، از مردم خواست کمک های نقدی و غیر نقدی را به مرکز تحویل دهند.

به گفته مهدوی از محل این کمک ها در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) ۱۴۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، گوشت، ماکارونی و حبوبات به نیازمندان و خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع خواهد شد.

او مردم متدین آستارا را همواره در کارهای انسان دوستانه و کمک به همنوع پیشگام خواند و گفت: مردم با وجود مشکلات اقتصادی، از آغاز شیوع ویروس کرونا به کمک نیازمندان شتافته اند.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم مطهر آنها در فاصله هفت کیلومتری آستارا، ملجا و ماوای عاشقان اهل بیت (ع) است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان