کرونا مصرف آب را در ایلام 30 درصد افزایش داد


کرونا مصرف آب را در ایلام 30 درصد افزایش داد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: علاوه بر کاهش میزان بارش، کرونا موجب شد سرانه مصرف آب در این استان نسبت به سنوات گذشته 30 درصد افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام، نورالله تیموری روز یکشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: برای کنترل و مدیریت مصرف آب در این استان و جلوگیری از قحطی آن در طول روز، از ساعت ۱۲ شب تا ۴ بامداد در برخی مناطق شهر ایلام جیره بندی آب آغاز شده است.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت بارش ها، خشکسالی، توپوگرافی ایلام و همچنین جنس زمین از لحاظ جذب آب در وضعیت بحرانی قرار گرفته ایم و همه باید برای گذر از این شرایط اهتمام داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه در شهر ایلام بیش از ۸۰ هزار کولر آبی وجود دارد، گفت: چنانچه هرکدام از این کولرها متوسط در هر شبانه‌روز ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب مصرف کنند حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت شهر ایلام اضافه می شود که در کنار آبیاری فضاهای سبز فشار زیادی بر شرکت وارد خواهد شد.

تیموری با ذکر این مطلب که برخی از مشترکان گران ترین آب در کشور را به علت توپوگرافی منطقه و اختلاف ارتفاع ایستگاه ها که برای تامین آب شرب شهروندان است را جهت شستشوی کوچه و خیابان هدر می دهند، افزود: با هماهنگی دادستانی، دستگاه قضا و پلیس جلساتی برگزار و مقرر شده که از این پس بازرسی های خیابانی و کوچه ای در راستا انجام شود.

وی اضافه کرد: افرادیکه مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، علاوه بر جریمه نقدی، نهایت اعمال قانون و قطع انشعاب را طبق دستورالعمل های قانونی برای این دست از مشترکین اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام ادامه داد: شرکت آبفای استان از تمام ظرفیت تجهیزات خود برای ورود آب به شهر ایلام استفاده می کند و تاکنون اقدامات خوبی در راستای بهسازی چشمه ها و خطوط انتقال و منابع آبی در این استان به انجام رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا