آمادگی چین برای کمک به هند برای مقابله با کرونا


آمادگی چین برای کمک به هند برای مقابله با کرونا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:چین آماده است تا به هند کمک و با موج جدید شیوع COVID-19 مقابله کند.

آمادگی چین برای کمک به هند برای مقابله با کرونابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:چین آماده است تا به هند کمک و با موج جدید شیوع COVID-۱۹ مقابله کند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین در یک جلسه مطبوعاتی گفت: چین از نزدیک وضعیت شیوع کرونا در هند را دنبال می‌کند و با هند نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع اخیر ابراز همدردی می‌کند.
سخنگو‌ی وزارت امور خارجه چین افزود: اگر طرف هندی درخواست‌های خاصی ارائه دهد، چین در حد توان خود پشتیبانی و کمک می‌کند.
وانگ گفت: "اپیدمی COVID-۱۹ یک چالش مشترک برای بشر است، کشور‌های جهان باید دست در دست هم دهند تا با این بیماری مقابله کنند. ما خواستار تلاش در مبارزه جهانی با ویروس، این دشمن مشترک بشریت هستیم.
وی همچنین اشاره کرد که شکاف بزرگ توزیع واکسن میان کشور‌ها، به ویژه کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه، شایسته هوشیاری و بازتاب جامعه جهانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کشورش نخستین کشوری بود که به تعهد خود را در زمینه ساخت واکسن‌های COVID-۱۹ چینی به عنوان یک کالای عمومی در جهان پایبند بود.
وانگ تصریح کرد، ما با انحصار گرایی واکسن کاملاً مخالفیم و آماده همکاری با جامعه جهانی برای ادامه توزیع عادلانه واکسن هستیم
وی افزود: از کشور‌های توانمند می‌خواهیم که اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های در حال توسعه را برای دستیابی به واکسن به شکل واقعی حمایت کرده و به آن‌ها تا پیروزی زودهنگام در برابر همه گیری کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی