مبارزه با آفت سن غلات در 76 هکتار کشتزار خراسان رضوی انجام شد


مبارزه با آفت سن غلات در 76 هکتار کشتزار خراسان رضوی انجام شد

مشهد- ایرنا- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با آفت سن مادری غلات در سطح 76 هزار هکتار از گندمزارها و جوزارهای این استان خبر داد.

فاطمه حلاج نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات مبارزه با آفت در خراسان رضوی توسط سمپاش‌های پشت تراکتوری توربو لاین و پهپاد در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون شهرستان های تربت‌جام، نیشابور، جغتای و مشهد، بیشترین سطح مبارزه با این آفت را داشته‌اند.

حلاج نیا با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت سن مادری افزود: با مبارزه به موقع با این آفت در مرحله مادری می‌توان جمعیت آن را به حداقل رساند بنابر این به کشاورزان و غلاتکاران جو و گندم توصیه می‌شود که با این آفت به صورت جدی در مرحله سن مادری مبارزه کنند.

وی اضافه کرد: اگر کشاورزان این آفت را در این مرحله کنترل نکنند علاوه بر این که می‌تواند از جوانه مرکزی گندم استفاده و میزان خوشه را در واحد سطح کاهش دهد می‌تواند با انجام تخم‌ریزی، جمعیت سن پوره و افزایش جمعیت خود خسارت وارده به محصول گندم را افزایش و کیفیت آرد تولیدی را کاهش دهد.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج