یک هزار و 170میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان پرداخت شد


یک هزار و 170میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان پرداخت شد

سنندج-ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: طی سال گذشته بیش از یک هزار و 170 میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شد.

حسن سجودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌ منظور آبادانی، توسعه و عمران شهرها و روستاها انجام می شود، اظهار داشت: این مهم موجب تحقق عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و همچنین فرهنگ سازی مالیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های مرکزی سنندج با ۳۰۵ میلیارد ریال، سقز ۱۲۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال، مریوان ۱۰۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و شهرداری بانه هم با ۸۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بیشترین مبلغ را از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: سال گذشته به شهرداری‌های قروه ۵۸۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، کامیاران ۴۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، بیجار ۴۰۰ میلیارد ریال، دهگلان ۲۰۰ میلیارد ریال، دیواندره ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و به شهرداری سروآباد هم چهار میلیارد ریال از این محل پرداخت شده است.

سجودی یادآور شد: بیش از ۳۶۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال هم به جساب سایر نقاط شامل شهرهای کوچک، روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای دهیاری در استان واریز شده است.

نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش‌افزوده است که هر ماه این عوارض وصول شده به طور مستقیم به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.

براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک روش ساده برای حفظ ارزش دارایی در زمان بحران