داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با کرونا

داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با کرونا

از آنجا که موارد ابتلا در برخی کشورها زیر موج جدید کووید-19 در میان جهش چشمگیر در حال افزایش است، ایمن ماندن از آلوده شدن به کرونا بسیار مهم است. در خانه بمانید و با رعایت اصول بهداشتی غذاهای مقوی برای کاهش خطر عفونت بخورید.

در کنار این نکات گیاهان و ادویه جات را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید تا کمی به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از سیستم داخلی بدن در برابر عوامل بیماری زای خارجی جلوگیری کند.

طرز تهیه یک خمیر گیاهی

عناصر تشکیل دهنده:
10 عدد برگ کاری
10 عدد برگ ریحان
1 قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه: برگ های کاری و ریحان را با استفاده از هاون با ملایمت له کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. پس از اتمام کار آن را درون یک فنجان ریخته و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هر روز صبح با معده خالی یک قاشق غذاخوری از این خمیر بخورید، همچنین می توانید مقدار کمی زردچوبه نیز به این خمیر اضافه کنید.

گیاهان و ادویه جات برای تقویت سیستم ایمنی بدن

هند مهد گیاهان و ادویه های مختلف است که به دلیل خواص مفید برای سلامتی از زمان های بسیار دور برای تهیه داروها در طب آیورودا مورد استفاده قرار می گرفتند. گیاهان و ادویه ها ضمن بی خطر بودن می توانند از افراد در مقابل برخی بیماری ها به ویژه در دوران همه گیری کرونا محافظت کنند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در این مقاله در مورد این خمیر گیاهی متکشل از 3 ماده و خواص درمانی آن برای شما توضیح داده می شود.

فواید مصرف یک نوع دیگر خمیر گیاهی

3 ماده مورد استفاده در تهیه این خمیر گیاهی دارای ویتامین ها و مواد معدنی مناسب برای سلامتی هستند که ترکیب آنها مزایای آنها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:مواد غذایی که روحیه شما را بالا می برد و شما را خوش اخلاق می کند!

داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با کرونا

داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با کرونا

برگ کاری

برگ های سبز کاری دارای مواد مغذی مانند فسفر، منیزیم، مس، ویتامینA ، B ، C و B2 است، همچنین حاوی آلکالوئیدهای کاربازول هستند که به دلیل خاصیت ضددیابت، ضدسرطان، ضدباکتری، ضددرد و آنتی اکسیدان شناخته شده است. این ماده ضمن مخافظت از بدن در برابر عوامل بیماری زای خارجی خطر سرطان، بیماری های قلبی و مشکلات پوستی را نیز کاهش می دهد. برگ های کاری برای سیستم هضم نیز مفید هستند و به دفع آسان روده کمک می کنند.

برگ های ریحان

برگ های ریحان به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی طبیعی به شما در جهت از بین رفتن عفونت ها کمک می کنند. خواص ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدقارچی ریحان می تواند با عوامل بیماری زای خارجی مقابله کرده و از عفونت تنفسی نیز جلوگیری کند. عصاره برگ های گیاهی تعداد سلول های کمکی T و فعالیت سلول های کشنده طبیعی را افزایش می دهد که از سلامت داخلی بدن پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید:بررسی 10 خاصیت طلایی دارچین برای سلامتی

عسل

عسل یک داروی موثر برای درمان سرفه و سرماخوردگی است. مطالعات نشان می دهد عسل غنی از آنتی اکسیدان، خواص ضدباکتری و ضدمیکروبی گلودرد و تحریک آن را تسکین می دهد و به تجزیه مخاط نیز کمک می کند. بر اساس نتایج آخرین مطالعه، عسل جایگزینی موثر برای آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای بدون نسخه برای درمان گرفتگی های تنفسی خفیف است.
مترجم: الهه زارعی