کشف تخلف 60 هزار میلیارد تومانی 2 شرکت در تهران


کشف تخلف 60 هزار میلیارد تومانی 2 شرکت در تهران

تهران- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: 2 پرونده تخلفات ارزی در سال گذشته به سازمان تعزیرات حکومتی این استان ارجاع شد که میزان مجموع تخلف آنها 60 هزار میلیارد تومان بود.

محمدعلی اسفنانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته تعزیرات حکومتی استان تهران رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی بود که در این زمینه برای ۲ شرکت در مجموع سه پرونده تشکیل شد و مقدار تخلفات ارزی آنها بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه این ۲ شرکت ارز را به نرخ دولتی دریافت کردند اما کالایی تحویل ندادند، اظهار داشت: بخش عمده این پول را بازار آزاد تزریق کرده بودند و ماموران تعزیرات موفق به کشف این تخلفات شدند.

اسفنانی گفت: پرونده‌های تشکیل شده از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا آخرین روز از این سال ۷۹ هزار و ۲۸۷ فقره بود که از این تعداد ۷۱ هزار و ۶۰۵ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات، سه‌ هزار و ۹۶۲ فقره مربوط به تخلفات ارزی و سه هزار و ۷۲۰ فقره دیگر مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۸۸ هزار و ۶۸۸ فقره پرونده رسیدگی شد و درصد عملکرد شعب تعزیرات استان تهران ۱۱۱ درصد (بخشی از پرونده ها مربوط به سال ۹۸) بود، بیان کرد: از این تعداد ۸۰ هزار و ۲۴۱ پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات، چهار هزار و ۳۱۶ فقره مربوط به تخلفات ارزی و چهار هزار و ۱۳۱ پرونده دیگر مربوط به بخش بهداشت و درمان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: مجموع محکومیت ریالی ۸۸ هزار و ۶۸۸ پرونده در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال بود.

اسفنانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان فروردین ماه، سه هزار و ۹۳۰ پرونده به سیستم تعزیرات حکومتی استان تهران وارد شده است، گفت: در این ارتباط چهار هزار و ۴۷۲ پرونده به ارزش سه هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال مختومه شد.

وی با بیان اینکه فروردین امسال ۴۶۶ گروه گشت در سطح استان پنج هزار و ۹۶۲ بازرسی را انجام داده‌اند و از این تعداد ۹۱۴ مورد تخلف ثبت شده است و به ۱۹۸ واحد متخلف نیز تذکر شفاهی داده اند، اضافه کرد: بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی، کم‌فروشی یا احتکار در حوزه های گوشت، مرغ، آجیل و خشکبار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی