یک‌ چهارم تخت‌های بیمارستانی کرمانشاه اکنون درگیر بیماران کرونایی است


یک‌ چهارم تخت‌های بیمارستانی کرمانشاه اکنون درگیر بیماران کرونایی است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نزدیک به یک چهارم از تخت‌های بیمارستان‌های استان درگیر بیماران کرونایی است و هنگامی که تخت‌ها درگیر کرونا می‌شود از ارائه دیگر تکالیف و خدمات سلامت دور می‌شویم.

دکتر «محمود رضا مرادی» روز سه‌شنبه در نشست خبری در سرسرای اجتماعات مرکز توسعه بیمارستان طالقانی کرمانشاه، اظهار داشت: هنگامی که تخت‌ها درگیر بیماران کرونایی می‌شود علاوه بر پرشدن تخت ها، بسیاری از بیماران دیگر به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نمی کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۲۳ بیمار اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند که نزدیک به ۱۴۰نفر از آنان در بخش «آی.سی.یو» مراقب می شوند که همین تعداد هم برای شبکه بهداشتی درمانی آمار بالایی است.

این مسوول افزود: قابل پیش بینی بود که در فروردین با سیر افزاینده بیماری مواجه می شویم و این موضوع از روش های گوناگون و مصاحبه های خبری اطلاع رسانی شد، در دهه آخر اسفند با تعداد بالایی از مردم مواجه شدیم که برای خرید به بازار و اماکن پرازدحام می رفتند و پس از آن با سفر، دورهمی و تعطیلات عید مواجه شدیم.

مرادی ادامه داد: از پنجم فروردین با سیر افزایشی بیماران آن هم با شیب تند مواجه شدیم و همه شاخص ها نسبت به پیک قبلی چند برابر شد، در نقشه ای که برای این بیماری طراحی کردیم گمان شد که ممکن است در پیک بیماری تا یک هزار و ۸۰۰ بیمار داشته باشیم.

وی افزود: در یک هفته گذشته با هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی و رسانه ها مقدار محسوسی رعایت پروتکل ها از سوی مردم مشاهده شد و تا حدودی از سرعت ابتلای بیماری کم شد، تعداد موارد بیماری هرچند افزاینده بوده ولی سرعت آن کاهش پیدا کرده است و فعلا سیر باثباتی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: امیدواریم این رعایت همچنان ادامه داشته باشد و اگر تا پایان هفته این ثبات باشد امید می رود در هفته آینده با سیر نزولی مواجه شویم.

مرادی ادامه داد: زیرساخت شهرستان ها را بیش از گذشته تقویت کرده ایم و این موجب شد بیماران در شهرستان خود درمان شوند.

آغاز واکسیناسیون بالای ۸۰ ساله ها از امروز

وی در بخش دیگر از سخنانش اظهار داشت: بیش از ۱۹هزار و ۵۰۰ دوز واکسن در سطح استان تزریق شده و از امروز واکسیناسیون برای افراد بالای ۸۰ سال به بالا، بیماران سرطانی و بیماران خاص شروع می شود.

مرادی ادامه داد: امیدواریم به مدت پنج روز تا یک هفته این واکسیناسیون انجام شود، تعداد ۹هزار دوز واکسن در اختیار ما قرار داده شده و وعده هایی برای افزایش آن داده شده است.

مرادی اضافه کرد، در بخش های بعدی واکسیناسیون برای افراد بالای ۷۰ و سپس ۶۰ سال انجام می شود و امیدواریم واکسن داخلی هرچه سریعتر تولید شود، در حال حاضر در حال تمهیداتی هستیم که اگر مقدار واکسن گسترش یافت واکسیناسیون با توان بیشتر انجام شود.

او به هفته سلامت هم اشاره کرد و گفت: اگر سلامت استان تهدید شود همه ابعاد زندگی مختل می شود و ما نمی توانیم از مواهب خدادادی به خوبی استفاده کنیم، شعار امسال هفته سلامت «جهانی عادلانه تر و سالم تر» عنوان شده و امیدواریم تا حدودی این هدف محقق شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس