سالن پلاتوی نهبندان به بهره برداری می رسد


سالن پلاتوی نهبندان به بهره برداری می رسد

بیک گفت: سالن پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نهبندان با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان تا پایان سال مالی 1400 برای هنرمندان شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند ؛ «مجید بیکی» امروز (۷ اردیبهشت) در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ موضوع گسترده، جامع و همه جانبه و زیرساختی است و برای رسیدن به یک فرهنگ مناسب باید نگاه سخت افزاری برای ایجاد امکانات داشته باشیم.

فرماندار نهبندان با اشاره نگاه نرم افزاری به فرهنگ و ارشاد، افزود: بیش از ۱۴ ماه کرونا بر ابعاد مختلف زندگی بشر تاثیر گذاشته است و آنچه ما را در مدیریت کرونا موفق می کند همین مقوله فرهنگ است.

وی تصریح کرد: اگر دستورالعمل های کرونا را رعایت و بر فرهنگ آن تاکید کنیم جامعه از شر بیماری منحوس کرونا ایمن می ماند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه فرهنگ سازی، آثار و نتایج خوبی در حوزه های مختلف دارد، افزود: فرهنگ کار و استفاده از خِرد جمعی برای این است که بتوانیم از فرصت ها و مزیت ها استفاده کنیم چراکه برخی نارسایی ها داریم.

بیکی بیان کرد: نظام و دولت ساز و کارهایی را پیش بینی می کند تا اداره کننده یک بخش باشد، اما امروز باید ببینیم که همان بخش به جای اینکه رفع کننده و مانع زدای مشکلات مردم باشد، خود مانع حل مشکلات مردم شده است.

وی افزود: امسال مأموریت اساسی دستگاه ها، دولت و مردم این است که شعار سال را فرهنگ سازی کنند، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی پیوست فرهنگی زیادی دارد که باید مورد توجه مسئولان و مردم باشد.

فرماندار نهبندان بیان کرد: در تحقق شعار سال تنها تولید محصول، مدنظر مقام معظم رهبری نیست بلکه تولید فکر و اندیشه و فرهنگ نیز مد نظر هست لذا تولید در همه زمینه ها برای پیشبرد جامعه مهم است.

بیکی افزود: هنر نگهداشت سرمایه گذار، نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید امورات افراد برای ماندگاری انجام شود.

وی گفت: کانون های مساجد نهبندان رتبه بسیار خوبی در سطح کشور داشته اند که جای قدردانی از متولیان امر دارد، این موضوع نشان می دهد که اگر تعهد و انسجام باشد یک مسجد به عنوان یک پایگاه برنامه های زیاد فرهنگی می تواند داشته باشد.

فرماندار نهبندان گفت: کانون فرهنگی هنری کانون امام حسن مجتبی علیه السلام نهبندان در فضای حقیقی و مجازی برنامه هایی دارند که نشان از توانمندی آن دارد.

وی افزود: یکی از اهداف شکل گیری ستاد توسعه خاوران با تدبیر استاندار خراسان جنوبی، حل مشکلات سرمایه گذاران است که اگر سرمایه گذاری ادعا دارد کارش در ادارات پیش نمی رود حتما به دبیرخانه مستقر در فرمانداری مراجعه و مشکل خود را منعکس کند تا پیگیری شود.

بیکی گفت: سال گذشته برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در حوزه سخت افزاری، ایجاد ساختمان پلاتوی نهنبدان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی کردیم که بیش از یک میلیارد تومان آن تخصص یافت.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا