تولید ماسک مخصوص برای ناشنوایان در ژ|پن


تولید ماسک مخصوص برای ناشنوایان در ژ|پن

تهران- ایرنا- شرکت یونیچارم (Unicharm) بزرگ ترین تولید کننده ماسک ژاپن تولید نوعی ماسک شفاف برای ناشنوایان را آغاز کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، این ماسک برای کم شنوایان و ناشنوایان طراحی شده است و می توانند از پشت آن حرکت لب افرادی که این نوع ماسک را پوشیده اند ببینند و لب خوانی کنند.

قیمت هر یک از این ماسک ها ۱۴۸۰ ین برابر با حدود ۱۳.۵ دلار است.

همزمان با این خبر، کیودو اعلام کرد با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن، «سوگا یوشیهیده» نخست وزیر ژاپن، به نیروهای دفاع از خود کشور دستور داده است در مرکز توکیو یک تاسیسات بزرگ برای واکسیناسیون راه اندازی کنند.

سوگا روز سه شنبه به کیشی نوبوئو وزیر دفاع، گفت تا روز ۲۴ مه /سوم خرداد ۱۴۰۰ / این تاسیسات را در محله اوتماچی ایجاد کند. نخست وزیر همچنین به او گفت این مرکز تا سه ماه باز بماند.

به منظور تسریع برنامه واکسیناسیون، دولت قصد دارد تا پایان ماه مه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰/ روزانه حدود ۱۰ هزار نفر را در اوتماچی و مرکز اوساکا واکسینه کنند.

قرار است پزشکان نیروهای دفاع از خود کار تزریق واکسن را انجام دهند. مسئولان می گویند نیروهای دفاع از خود احتمالا به برپایی و اداره این مرکز در اوساکا کمک خواهند کرد اما هنوز جزییات این برنامه در دست تهیه است.

کیشی به خبرنگاران گفت، نخست وزیر گفته است که وزارت دفاع و نیروهای دفاع از خود آخرین خط دفاعی کشور هستند. او گفت به او دستور داده شده وظیفه خطیر مدیریت این بحران ملی را برعهده بگیرد.

کیشی گفت، سریعا تمهیدات لازم را انجام خواهد داد و در مورد زمان شروع واکسیناسیون تصمیم خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس