دستگیری 6 مظنون به همکاری با داعش در دانمارک


دستگیری 6 مظنون به همکاری با داعش در دانمارک

پلیس دانمارک از انجام عملیات موفق امنیتی و دستگیری شش نفر به اتهام کمک به گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش مشرق، پلیس دانمارک سه‌شنبه از دستگیری شش نفر به اتهام همکاری و کمک مالی به گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در یک عملیات که نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و پلیس دانمارک شرکت داشتند، شش مرد در شهرهای «کپنهاگ» و «آراهوس» دستگیر شدند.

این افرد متهم به ارسال پول برای حمایت مالی از داعش هستند و یکی از آن‌ها خلال سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به این گروه تروریستی پول انتقال می‌داده است. دو نفر از این افراد نیز سال ۲۰۱۴ حین سفر به سوریه به خدمت داعش درآمدند.

به نوشته این منبع خبری، در صورت اثبات جرم این افراد، آن‌ها با بیش از ۱۰ سال حبس مواجه هستند.

طبق آمار یک مرکز مطالعاتی در انگلیس، از زمان تشکیل داعش تا سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳ هزار اروپایی برای پیوستن به این گروه تروریستی به سوریه و عراق رفتند.

مرکز بین‌المللی مطالعه افراط‌گرایی واقع در «کینگز کالج» لندن چندی قبل نوشت که نیروهای خارجی داعش ۳۲۸۰۹ مرد، ۴۷۶۱ زن و ۴۶۴۰ کودک را شامل می‌شده است.

از این میان ۷۲۵۲ نفر از اروپای شرقی و ۵۹۰۴ نفر از اروپای غربی به داعش پیوستند. در این میان حدود ۸۵۰ نفر از بریتانیا به داعش پیوستند. رئیس «ام‌آی۵» (سرویس اطلاعات داخلی انگلیس) اعلام کرد از بین انگلیسی‌هایی که به داعش پیوستند حدود ۱۳۰ نفر کشته شده‌اند. تروریست‌های داعش در سالهای گذشته در ترکیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و دانمارک فعالیت گسترده‌ای داشتند.

نیروهای امنیتی ترکیه اخیرا ۱۴ مظنون به عضویت و همکاری با گروه تروریستی داعش را در استان استانبول بازداشت کردند. پلیس ترکیه در پی دستور دادستانی این کشور برای بازداشت تعدادی از مظنونان به همکاری با داعش، به‌صورت همزمان عملیات‌هایی را در چند نقطه مختلف از این استان انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید