کهگیلویه و بویراحمد منتظر بروز فاجعه است


کهگیلویه و بویراحمد منتظر بروز فاجعه است

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روند صعودی شیوع بیماری کرونا در استان ادامه دارد و ممکن است در آینده نزدیک منجر به بروز فاجعه در منطقه شود.

پرویز یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا از پیشروی و شیوع بیش از پیش بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

وی افزود: شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در استان به ۵۷۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۶ نفر هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

یزدان پناه ابراز داشت: هم اینک ۵۷۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۸ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون‌ ۳۶هزار و ۸۲۰ نفر بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهکیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از ۱۰۰۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۴۴ درصد نمونه‌ها مثبت بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و مارگون هستند.

یزدان پناه عنوان کرد: همچنین از ۴۵۱ نمونه رپید تست حدود ۲۶ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در بهمئی، مارگون و کهگیلویه بود.

وی تاکید کرد: استفاده صحیح از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها و حفظ قرنطینه خانگی از اصولی‌ترین راه‌های جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی