نماز جمعه پایگاه جانبداری از شخص و جناح نیست


نماز جمعه پایگاه جانبداری از شخص و جناح نیست

حجت الاسلام عبودی گفت: نهاد عبادی سیاسی نماز جمعه پایگاه جانبداری از جناحی خاص و یا محلی برای بیان و بروز سلائق گروهی و شخصی افراد نیست، بلکه تریبون بیان مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» امروز (7 اردیبهشت) با حضور در محل دفتر با امام جمعه پاتاوه و اعضای ستاد نماز جمعه دیدار و گفت و گو کرد.


حجت الاسلام «عبدالرحیم عبودی» در این دیدار با قدردانی از حضور امام جمعه و مسئولین که در مسیر ورودی شهر به پیشواز ایشان آمده بودند، و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: مردم شهر و بخش لایق خدمتگزاری و شما مسئولین هم خادم ملت هستید و امام جمعه پاتاوه بسیار دلسوز و دغدغه مند و پیگیر مشکلات شهر و بخش هستند.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما در یک نظام زندگی و کار می کنیم و سلایق مختلفی داریم که به طور یقین سلایق همه ما با هم یکی نیست، اما وقتی که وارد می شویم و در بحث خدمت به مردم یک هدف داریم.

وی مردم را سرمایه های ارشمند نظام و انقلاب دانست و ادامه داد: چون همه ما در جایگاه مسئولیت خودمان در روز واپسین باید برای ثانیه های خدمت خود پاسخگو باشیم .

حجت الاسلام عبودی افزود: ما در نهاد امامت جمعه در سطح کشور (سیاست های شورای سیاست گذاری) بنای بر تقابل با هیچ مدیر و مسئولی نداریم و اساسآ این رویه را قبول نداریم.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه پایگاه نماز جمعه جانبداری از جناحی خاص و یا محلی برای بیان و بروز سلائق گروهی و شخصی افراد نیست، یادآور شد: تریبون نماز جمعه محل بیان مشکلات مردم است و نهاد امامت جمعه نباید دنبال مچ گیری و یا خدای نخواسته دنبال تخریب باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک نهادی در بخش دچار مشکلی شد، امام جمعه باید به کمک این نهاد بشتابد و آن را حمایت کند.


حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه همه ما تابع ولایت هستیم و ایده ولایت این است که انسانها باید کمک کار همدیگر باشند، ادامه داد: ما در نهاد امامت جمعه همین طور هستیم و من وظیفه خود می دانم که مشکلات شهر و بخش را که از لسان امام جمعه و بخشدار بخش بیان شد، تکلیف دارم تک تک مشکلات را به نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین استانی انعکاس دهم.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما معتقد هستیم هر مدیر و مسئولی باید تلاش خود را داشته باشد که برای رفع مشکلات مردم به اندازه توان و وسع خود کوشش نماید و پیگیر باشد.

وی یادآور شد: ما معتقد هستیم تریبون نماز جمعه باید در خدمت مشکلات مردم اما به صورت منطقی باشد.

حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» هم در این دیدار که بخشدار و جمعی از اعضای شورای اداری و ستاد نماز جمعه حضور داشتند، حضور رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان را به فال نیک گرفت و به ارائه گزارشی از عملکرد خود و ستاد نماز جمعه در 6 ماهه گذشته پرداخت.

امام جمعه پاتاوه ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند «امام حسن مجتبی (ع) از من است و من او را دوست دارم و هرکس هم دوستدار آقا امام حسن (ع) باشد خداوند متعال دوستدار اوست».

وی ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه ای برای انسان های باتقوا دانست و افزود: از امتیازات و رحمت های الهی که در این ماه گسترده بوده و خداوند متعال ما را در این ماه دعوت کرده، می توانیم میهمان های خوبی برای این سفره که ضیافت الهی است باشیم.

حجت الاسلام سیادت با تشکر و قدردانی از همراهی و تعامل ادارات با امام جمعه، گفت: بسیاری از مشکلات شهر و بخش با همراهی مدیران در استان پیگیری و حل و فصل شدند.

امام جمعه پاتاوه به بیان مشکلات منطقه پرداخت و از مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولین خواستار پیگیری آنها شد.

پورخسرو، بخشدار بخش پاتاوه در ادامه ضمن خیر مقدم به مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان گزارشی از حوزه استحفاظی و مشکلات شهر و بخش پرداخت و از مدیر دفتر نمایندگی استان خواست مشکلات بخش پاتاوه را به مسئولین استانی برای رفع مشکلات این بخش انعکاس دهد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد