انتخاب افراد کارآمد در شوراها منجر به توسعه شهر و روستا می‌شود


انتخاب افراد کارآمد در شوراها منجر به توسعه شهر و روستا می‌شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: انتخاب افراد کارآمد و نخبه در انتخابات شوراهای شهر و روستا کمک بزرگی به توسعه شهر و روستا می کند.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی عصر چهارشنبه در نشست منتخبان شوراهای اسلامی و دهیاران به مناسبت روز شوراها افزود: فعالیت شوراهای شهر و روستا نشانه تجربه ارزشمند و ماهیت مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار همدان با بیان اینکه تشکیل شوراها نشانه مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: توسعه روستاها و حمایت از دهیاران از برنامه های با اولویت دولت است که در سال های اخیر اقدامات بزرگی در این حوزه صورت گرفته است.

شاهرخی اظهار داشت: باید برای برگزاری مطلوب انتخابات، افزایش نشاط و امید مردم در زمینه مشارکت حداکثری را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۲۵ هزار نفر از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند عنوان کرد: در انتخابات شوراها، ۲ هزار و ۶۳۷ نفر انتخاب می شوند که ۱۶۹ نفر در شهرها و مابقی در روستاها خدمت می کنند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: براساس جمعیت روستاهای استان، ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با پنج هزار نفر اشتغالزایی سال گذشته در بخش روستایی استان همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی از ۷۵ هزار واحد به ۱۰۲ هزار واحد در دولت تدبیر رسیدیم افزود: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای برق هستند و گازکشی به روستاها از ۷۳۵ روستا به یک هزار و ۳۳ روستا رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم