کارگروه سوم در وین برای اولین بار تشکیل جسله داد


کارگروه سوم در وین برای اولین بار تشکیل جسله داد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن اعلام این که گفت‌وگوهای برجامی در وین ادامه دارد، افزود جلسه کارگروه سوم درباره ترتیبات عملی امروز برای اولین بار تشکیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که نماینده کشورش در گفت‌گوهای برجامی است، ضمن اعلام این که این گفت‌وگوها در وین ادامه دارد، افزود جلسه کارگروه سوم درباره ترتیبات عملی امروز برای اولین بار تشکیل شد.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: گفت‌وگوهای وین در حال انجام است. گروه‌های لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به در نظر گرفتن ملاحظات در خصوص اقداماتی که باید از سوی واشنگتن و تهران برای احیای برجام انجام شود، ادامه دادند.

این دیپلمات روس افزود: کارگروه سوم درباره ترتیبات عملی برای اجرایی شدن امروز برای اولین بار تشکیل شد.

کارگروه سوم در وین برای اولین بار تشکیل جسله داد

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شد. در این جلسه حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفتند و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه بعد از این جلسه، با بیان این که «هنوز چالش‌های سخت بزرگ‌تری داریم که به راه حل‌هایی برای آنها نرسیده‌ایم»، افزود دو ‌کارگروه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در وین وارد نگارش متن خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا